hoe kan ik mijn beeldscherm grote aanpassen met windows 10?

hoe kan ik met de beeldscherm insteling mijn beeldscherm kleiner maken

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
15.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ctrl + scrollen met wieltje van de muis
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Control+Scroll: Daarmee verander je enkele elementen op het scherm. Bijvoorbeeld de iconen op je bureaublad, of de iconen binnen je verkennervenster of met de meeste browsers de content op de pagina. Menu's, balken, tabs en andere content blijft hiermee gelijk van grootte. Met het veranderen van de resolutie gaat alles op je scherm veranderen.

Antwoorden (1)

Niet, de grootte van je beeldscherm is een fysieke eigenschap van het beeldscherm, uitgedrukt in inch of centimeters. Wat je wel kan veranderen is de uitgestuurde resolutie.

Windows 10

rechtermuisklik op bureaublad
Beeldscherminstellingen
Geavanceerde instellingen
Resolutie verschuiven naar de hoogste waarde (native/aanbevolen)

Toegevoegd na 5 minuten:
Wat je met kleiner bedoelt is lastig. Moeten de iconen kleiner worden, of moet het pixeloppervlak kleiner worden? Als je het pixeloppervlak kleiner wil hebben zou je de resolutie naar een lagere waarde moeten schuiven. Dan worden de iconen in absolute zin groter.

Toegevoegd na 17 minuten:
Overigens is er wel een methode om je beeldoppervlak fysiek kleiner te maken als je monitor dat ondersteunt. Je moet dan de resolutie verlagen in windows en je monitor instellen dat deze pixel for pixel scaled. Je zal dan een zwarte rand te zien krijgen.

Dan krijg je dit effect:
http://i57.tinypic.com/21ompu.jpg

Dit is per monitor verschillend