kan ik een andere videokaart in mijn laptop zetten?

Ik heb een laptop en niet een super goeie laptop ik zou mijn laptop wat willen verbeteren door er bijvoorbeeld een beteren videokaart in te stoppen maar kan dat zomaar want dit zijn mijn specs van mijn laptop nvidia 920m2,20ghzwindows 10ram 6 gbi5-5200 cpux64 processor

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.2K

Antwoorden (2)

Nee, laptops in het algemeen zijn niet bedoeld om eventueel later nog de videokaart te upgraden. Wel kan je vaak de harde schijf en het RAM-geheugen upgraden.

Het gaat bij laptops vaak om een ingebouwde chip op het moederboord. In sommige type laptops kun je een andere videokaart zetten, maar dit is niet de gebruikelijke gang van zaken.

Ik kan niet met zekerheid zeggen of het niet mogelijk is voor jou, omdat ik het merk en model van je laptop niet weet en aan de hand van de gegeven specificaties ook niet veel verder kom. Wel kan ik zeggen dat deze grafische kaart (en verdere specificaties) amper voorkomen in laptops waar het wèl mogelijk is om de grafische kaart van te vermisselen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+juist. 99.99% zeker niet mogelijk
Vaak alleen bij hele dure gaming laptops is de grafische chip te vervangen, bij andere laptops is inderdaad alleen het geheugen en harde schijf vervangbaar. De processor is ook vervangbaar maar hiervoor moet de laptop heel wat verder uit elkaar dan alleen een kapje eraf

Toegevoegd na 10 minuten:
soms is een processor voorzien van geïntegreerde graphics, dan zou je dus in principe je processor kunnen vervangen door één met betere graphics aan boord. maar dit geldt dan niet als je daarnaast nog een aparte grafische chip hebt
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
CPU is vaak net zo slecht te vervangen, en geïntegreerde GPU's zijn bagger, dan ga je van een bagger GPU naar een iets betere bagger GPU.