Kan ik Windows 7 en 10 tegelijk op 1 computer draaien?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.9K
SimonV
7 jaar geleden
Ja, dat kan. Op elke partitie kan één systeem staan. Zie:
https://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/multiboot_systeem_opzetten.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Ja, dat kan. Op elke partitie kan één systeem staan." Maar je kunt het niet tegelijk draaien...

Antwoorden (2)

het installeren van meerdere besturingssystemen op één computer. Dat kan een combinatie van Windows 7, Windows 8, Windows 10 en/of een van de vele andere besturingssystemen (bijvoorbeeld een Linux-distributie) zijn. Met behulp van een bootmanager worden de verschillende geïnstalleerde besturingssystemen bij het opstarten van de computer in een keuzemenu getoond. Dankzij dit keuzemenu kan het gewenste besturingssysteem op eenvoudige wijze worden opgestart. Deze pagina gaat uit van een multiboot systeem van meerder Windows-versies.

Multiboot systeem met dezelfde óf verschillende Windows-versies
Met zo veel verschillende Windows-versies wordt multiboot vaker dan ooit toegepast. Door verschillende Windows-versies naast elkaar te installeren, kan immers altijd nog worden teruggevallen op een van de andere besturingssystemen. Maar het is ook niet ongebruikelijk dezelfde Windows-versie meerdere malen op één PC te installeren, zodat de installaties afzonderlijk voor een specifiek gebruik geoptimaliseerd kunnen worden.
7 jaar geleden
Met virtualbox kan dat. Dan draai je virtueel (dus tegelijkertijd) een systeem.
Www.virtualbox.org