ik heb een nieuwe pc gekocht zonder windows. ik wil er zelf windows opzetten via bijv. een usb stick, maar kan dat gratis?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het kan wel gratis, maar dat is illegaal. Of je moet ergens een licentie hebben liggen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Of Microsoft geeft daar nu niet om schijnbaar bedoel ik.
Utrecht
7 jaar geleden
Maar helemaal gratis dus niet: je zal ergens een legale Windows 7 (met key) moeten aanschaffen. En downloaden gaat lastig op een PC zonder besturingssysteem....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat hoeft natuurlijk niet maar daar mag je hier geen tips over geven. Het kan ook anders.

Antwoorden (1)

Nee, dat kan niet gratis.
Als je Windows 7 of 8 bezit, kun je wel gratis overstappen naar Windows 10.

Anders betaal hier je er hier bijvoorbeeld € 45,99 voor:
https://licentie4u.nl/windows-10-home-32-64-bit-nederlands-download-versie
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik ben een student en via https://www.surfspot.nl/software/besturingssysteem.html staat er dat het voor studenten gratis is. maar dat is wel een update. betekend dat het niet kan als je nog geen windows op je pc hebt staan? of kan ik het gewoon er op zetten?
SimonV
7 jaar geleden
Dat is een UPGRADE-prijs.
Dat kan alleen als je W7 of W8 al op je pc hebt staan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ow oke bedankt
SimonV
7 jaar geleden
Goedkoopste oplossing is waarschijnlijk ergens W7 te kopen en tot eind juli gratis te upgraden naar W10.
Al is dit natuurlijk wel iets meer gedoe.