Kun je windows 10 draaien op mac via externe hdd?

Ik heb een Macbook, specificaties:
Type: MacBook Pro (Retina, 13-inch, eind 2013)
Processor: 2,4 GHz Intel Core i5
Geheugen: 8 GB 1600 MHz DDR3
Ik heb een externe HDD
Merk: Seagate
Opslag: 500GB
Type: slim
Ik heb windows 10 engels+key
en ik zou graag zonder mijn mac os x te verliezen of enkele geheugen van mijn mac, windows 10 op een externe HDD draaien, dat ik via bootcamp windows eropzet, en dan bij het opstarten kan kiezen of ik windows wil draaien , mijn vraag is of dit mogelijk is. en zo ja hoe?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (1)

Beste heer,

U kunt inderdaad via bootcamp Windows op de externe schijf zetten op de Macbook.

Het is het beste om een aparte NTFS partitie aan te maken op deze externe schijf (zodat u hem ook als externe harde schijf kan gebruiken en niet louter als windows-bak).

U sluit deze externe harde schijf aan, start Bootcamp op, kiest voor 'Windows' en daarna kunt u kiezen op welke (NTFS) partitie u Windows wilt installeren. Hij laat ook de partitie zien vd externe harde schijf.

Dus u installeert Windows 'op de normale manier' via bootcamp, enige verschil is dat u de partitie kiest op de externe harde schijf.

Als eenmaal Windows op de externe harde schijf staat en u wilt daarmee opstarten, kunt u de Macbook opstarten met 'alt' ingedrukt, in dat geval laat hij alle opstartbare partities zien, alsook de Windows partitie. Als u dat aanklikt/kiest, start hij Windows op. Dit gaat niet ten koste vd geheugen. Wel als u voor virtuele oplossingen kiest.

Als het niet wilt lukken of u heeft hulp hierbij nodig, kunt u mij een prive-bericht sturen.

Mvg,

Apple-Guru.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://apple.stackexchange.com/questions/49004/install-windows-7-on-external-drive-and-boot-it-from-a-mac Het schijnt te kunnen via een enorme omweg, niet via bootcamp. Hier de methode:
http://bleeptobleep.blogspot.nl/2013/02/mac-install-windows-7-or-8-on-external.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het kan wel met/middels bootcamp MITS het Windows 10 betreft. Waar u het over heeft is Windows 7 (of 8). Terwijl hij Windows 10 heeft. Dus informatie wat u hier deelt is achterhaald. Dit is de stappenplan welk hij kan volgen: http://apple.stackexchange.com/questions/218105/is-it-possible-to-use-boot-camp-with-windows-10-from-an-external-hdd
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nou dat is dus iig niet zo simpel als jij het stelt in je antwoord, bootcamp wordt wel gebruikt in deze methode, maar niet zoals je dat normaliter doet. Ik zou de link even toevoegen aan je antwoord. "Dus informatie wat u hier deelt is achterhaald."
De informatie is niet achterhaald, voor W7 en W8 werkt het prima, of het niet voor W10 werkt weet ik niet. Wat niet klopt is jouw antwoord welke net doet of het de gewoonste zaak van de wereld is, of het net zo simpel is als op een interne HDD, je link geeft aan dat het een behoorlijk stukje ingewikkelder ligt, net als mijn link.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"U sluit deze externe harde schijf aan, start Bootcamp op, kiest voor ‘Windows’ en daarna kunt u kiezen op welke (NTFS) partitie u Windows wilt installeren. Hij laat ook de partitie zien vd externe harde schijf. Dus u installeert Windows ‘op de normale manier’ via bootcamp, " Niet dus.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat ik hiermee wil zeggen is hetgeen waar u het over heeft gaat over Windows 7 en 8, terwijl hij specifiek om WIndows 10 vroeg. Oftewel, uw "antwoord" is geen antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik geef geen antwoord, ik geef een reactie. Jij geeft een antwoord. Een onjuist antwoord, dat blijkt uit je gevonden link. Als ik er niet op gewezen had dat het met W7 en W8 niet zo simpel lag, had jij er nooit opgekomen dat het eveneens niet klopt voor W10. (er is nog geen bewijs dat de methode die ik geef niet werkt voor W10 overigens, maar dat maakt even helemaal niet uit) In plaats van excuses zoeken kan je gewoon even de link die jezelf gevonden hebt bijvoegen en zeggen dat het niet zo simpel ligt als je eerst stelde. Jouw antwoord is onjuist, dat heb jezelf aangetoond middels je eigen link. Waarom je je antwoord niet gewoon even aanpast is me een raadsel. Gaat het je erom om gelijk te hebben (heb je niet) of om de vrager juist te informeren? Als dat laatste het geval is, pas je antwoord dan aan. Dat wil ik ermee zeggen.