Hoe van windows XP Professional naar windows Vista gaan?

Hallo iedereen

Zoals de titel al luidt: ik zou graag van windows XP Professional naar
windows Vista gaan.
Ik heb al gegoogled en ik heb gelezen dat je de XP naar service pack 2 moet doen. Ik heb jammer genoeg geen product code van xp meer en kan dus ook niet naar SP2. Mijn vista schijf is stuk en daarom wou ik de schijf van xp naar vista doen omdat ik van vista nog een product code heb. Alle bestanden zijn eraf dus niets moet nog behouden worden.

Computer eigenschappen:

geheugen: 4GB
processor: Intel Core 2 Quad CPU Q6600 2.40 GHz
grootte xp naar vista schijf: 37GB
type: 32-bits

Als er nog vragen zijn, stel ze maar.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Windows Vista wordt binnenkort ook niet meer beveiligd door updates. Je kunt beter overstappen naar Windows 7.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zet gewoon Ubuntu op de computer, kost nog niks ook.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je er dan toch tijd en moeite insteekt Voor onder de 50 euro: http://licentie4u.nl/nl/windows8-1prof?device=c&gclid=Cj0KEQiAqK-zBRC2zaXc8MOiwfIBEiQAXPHrXsH69NEssGx44c6oEjMEmJFxCFucyeyXtI01qG0pwxwaAtQv8P8HAQ En dan gratis naar 10. Ben je voor jaren klaar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt iedereen voor de reacties! Ik denk dat ik maar voor ubuntu ga gaan.
Toch bedankt!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@pctje
@kaj931 Ben je ervan bewust dat dat hoewel prima keuze je dan niet meer alle programma's die je onder Windows draaide kan draaien. Games wordt helemaal niks.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@pctje
@MrTomaat Dan installeer je gewoon Wine, probleem opgelost.
capthavoc
8 jaar geleden
http://getintopc.com/ Download een vista DVD vanaf hier en doe een clean install
je pc kan zonder probleem windows vista aan lijkt mij beter is natuurlijk windows 7 en up maar ja als je toch een vista code hebt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Linux is ook een goeie OS
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Multiomer1997 Technisch zelfs beter dan Windows, maar er is veel minder sofware voor omdat Microsoft dankzij IBM een soort monopolie heeft gemaakt.

Antwoorden (1)

Je schreef dat je nog een Vista code hebt.
Als deze legaal is kan je op diverse bronnen de iso bestanden downloaden (helaas mag ik niet zeggen van goeie vraag waar) maar het is te vinden.
Met een gedownloade cd kan jij Vista met jouw legale serie nummer installeren.
Let wel bij installeren geen update kiezen maar schone installatie
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Let wel dat je de juiste versie download een Vista home serial zal niet werken op een pro versie bijvoorbeeld