hoe haal je alle internet blokkades weg in windows?

Ik ben voor een vriendin haar computer aan het schoonmaken( windows xp -.-, ben al van plan er 7 of 10 op te knallen) en ze klaagt erover dat er ooit door haar ouders een blokkade op is gezet dat ze niet op youtube en facebook kan. Hoe haal ik alle blokkades weg? Chrome geeft de error "err_connection_refused".

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Paar dingen die je zou kunnen proberen:

- Kijk in het hosts.txt-bestand in de map C:\WINDOWS\system32\drivers\etc of hier regels als
127.0.0.1 www.facebook.com
in staan.
Zo ja -- kopieer dit bestand naar bv. de desktop, doe de aanpassingen, sla het bestand op en kopieer het aangepaste bestand weer terug naar C:\WINDOWS\system32\drivers\etc.

- Is er Ouderlijk Toezicht op het account ingesteld? Maak dan een nieuw account aan, waar de websiteblokkades niet op gelden.

Je kunt je echter afvragen of je dit nog wel moet willen doen. Een XP-computer is zeer vatbaar voor virussen, sinds er geen updates meer voor uitkomen. Makkelijker is misschien om hem meteen te upgraden naar W7 of W10....