Mijn Acer laptop sluit niet meer goed af, hoe kan dit?

Ik heb een Acer Aspire V5-573G laptop en sinds mijn windows 10 update gaat mijn laptop niet meer uit als ik op ''afsluiten'' klik. Hij blijft op een soort slaapstand staan (power lampje blijft branden), maar gaat niet meer aan als ik op de aan/uit knop druk. Deze moet ik eerst ingedrukt houden voordat de laptop helemaal uit gaat, dus dat het lampje uit gaat.
Ik heb dit alleen wanneer ik hem aan het netstroom heb gehad. Wanneer ik hem aan doe en niet aan het netstroom heb gehad gaat hij ''normaal'' uit. Wat zou hiervan de oorzaak zijn en zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (1)

Dit probleem wordt ook beschreven op de Acer community.
Het schijnt gerelateerd te zijn aan het INTEL MANAGEMENT ENGINE INTERFACE V.11. (IMEI)

De (waarschijnlijke) oplossing staat in link 2. De 3e link is een vertaling van link 2 in het NL door Google Translate (mocht je daar behoefte aan hebben)