Hoe windows 10 op een windows vista versie installeren?

Hallo iedereen

Zoals de vraag al luidt: ik wil windows 10 op een vista installeren. Ik weet dat dit niet gaat maar ik heb een laptop met windows 7 waar ik dus windows 10 op kan installeren maar ik hoef geen windows 10 op die laptop maar wel op mijn vista. Is dit mogelijk?

Mvg
pctje

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
13.2K
capthavoc
8 jaar geleden
In principe niet, je serie nummer van windows 7 is nodig om naar windows 10 te kunnen upgraden. EN te activeren Vroeger was het wel mogelijk een retail windows versie van pc naar pc te zetten. en met sommige OEM versie was het ook geen al te groot probleem
maar aangezien dit natuurlijk niet mijn dagelijkse werk is kan ik je niet garanderen dat dit nog werkt zoals het toen werkte De theoretische mogelijkheid bestaat dat je de oude windows (vista/ windows 7 van laptop kan verwisselen.
om daarna windows 10 er op te zetten.

Zorg er dan voor dat niet de ene pc online is als je de ander probeert te activeren.
en dat als je slaagt met activeren dat je niet de andere pc aanzet met hetzelfde systeem.
eenmaal op een systeem geactiveerd mag je nooit meer met de ander met hetzelfde syseem online komen let op dat ze goed activeren.
en ook helemaal alle windows updates erop zet
dus niet meteen er vanuit gaan dat als ze activeren dat ze dan ook zullen blijven werken.
tijdens het windows update spektakel zal je geheid de de windows genuine check tegenkomen
als dat goed uitpakt dan kun je gerust windows 10 er op zetten (voordat je windows 10 er op kan zetten moet je windows 7 helemaal ge update zijn) Maar er bestaat de kans dat je halverwege windows update
toch met de window genuine in aanraking komt en dat heractivatie telefoon niet helpt
Dan zit er niet veel anders op toch een windows 7 of 8 dvd met serienummer te kopen. is een lange sessie alles clean installeren en alle update rondes doorlopen geen probleem dan zou ik het zeker proberen. je kan alles altijd wel herstellen maar dan ben je wel weer terug bij af. het kan je tijd en frustratie en uiteindelijk misschien geld schelen
als je toch een windows 8 of 7 dvd met geldig serie nummer
op de kop weet te tikken. succes
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Capthavoc Ik weet niet wanneer dit werkte, maar tegenwoordig is dit volgens mij onmogelijk. OEM-activaties worden gekoppeld aan een hardware-ID, bij een activatie met volledig andere hardware wordt het niks. En dan ben je geen klap verder dan heeft opeens de andere laptop Vista, ik neem aan dat het de bedoeling is dat de vrager geen Vista meer heeft. Lijkt me de moeite niet waard te proberen met deze prijzen:
http://www.bol.com/nl/p/windows-7-professional-sp1-32-64-bit-oem/9200000050476682/?Referrer=ADVNLGOO002013-G-21018519284-S-140233722728-9200000050476682
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Neem dan deze direct upgrade voor Vista naar Windows 10:
http://www.bol.com/nl/p/windows-10-professional-download-versie/9200000047562776/?bltg=itm_event%3dclick%26pg_nm%3dpdp%26slt_id%3dprd_reco%26slt_nm%3dproduct_recommendations%26slt_pos%3dC1%26slt_owner%3dccs%26itm_type%3dproduct%26itm_lp%3d2%26itm_id%3d9200000047562776%26itm_role%3din

Antwoorden (2)

Je kan gewoon Windows 10 (of Windows 7 of 8.1) kopen en die installeren op de laptop met Vista.

Tip:
http://www.bol.com/nl/p/windows-7-professional-sp1-32-64-bit-oem/9200000050476682/?Referrer=ADVNLGOO002013-G-21018519284-S-140233722728-9200000050476682

Als je dan alsnog 10 wil kan je de gratis upgrade doen.

Als je niet dat gedoe met upgraden wil:

http://tweakers.net/pricewatch/453556/microsoft-windows-10-pro-nl-64bit-oem.html

Toegevoegd na 3 minuten:
Het idee wat je hebt met een andere laptop die van 7 naar 10 mag, dat is een onzinidee. Zo werkt het niet.

Toegevoegd na 38 minuten:
Is dit mogelijk?

Nee.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mijn bedoeling is om dit gratis te doen. En als ik 10 koop doe ik dit sowieso via microsoft want die van bol.com is té goedkoop. Met zo een antwoord ben ik niet geholpen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"Mijn bedoeling is om dit gratis te doen."
Dat kan maar zal illegaal zijn. Ik kan je ook uitleggen hoe dat moet, maar het antwoord zal dan verwijderd worden. "En als ik 10 koop doe ik dit sowieso via microsoft want die van bol.com is té goedkoop. " Hoezo "te goedkoop". Dit is gewoon legaal. "Met zo een antwoord ben ik niet geholpen." Het is gewoon een goed antwoord op de vraag. Het kan niet zoals jij voorstelt, dus dat pad loopt dood.
Kopen via MS(? hoe je dat doet moet je me even uitleggen?) is duur.
Mijn oplossing om legaal en goedkoop 7 of 10 te kopen is een antwoord waarmee je niet geholpen bent?! Nou het zal wel aan mij liggen dan....
Je hebt windows 7. Installeer dat over Vista heen. Upgrades niet nodig. Download MediaCreationTool voor 32 of 64 bits en installer daarmee windows 10.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
-Nee. Het is algemeen bekend dat een geïnstalleerde OEMversie zoals die op laptops geleverd worden gebonden zijn aan de hardware. De vrager heeft dus windows 7 die vast zit aan een laptop,
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De mediacreation tool werkt alleen als je al een keer een upgrade hebt gedaan. Misschien dat de nieuwe build van 10 al direct met een win 7 code geïnstalleerd kan worden. Maar ALS dat waar is kan je dat direct al doen. Hoef je niet eens 7 over vista heen te zetten. Nou de vager mag het proberen. Als dit lukt hebben we een wereldprimeur.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@WasMaes Wat is het idee eerst naar 7 te gaan en dan naar 10 als je het niet via de upgrade doet?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@MrTomaat; als er een Windows 7 licentie opstaat kun je naar Windows 10. En Windows 10 maakt geen gebruik van een up-to-date Windows 7. Ik heb laatst ergens Windows 7 opgezet, alleen AGV erop gezet en met de MEdiaCreationTol er gelijk Windows 10 overheen gezet.