Wat doe ik verkeerd, als mijn computer regelmatig reageert alsof ik mijn windows-toets ingedrukt houdt?

ik druk op de E en de verkenner opent
ik druk op de R en de uitvoeren opent
Hoe komt dit? En hoe voorkom ik het?

Toegevoegd na 28 minuten:
Ik merk het voornamelijk met windows 7 op. Ook ooit eens bij iemand gemerkt op XP, het lijkt iets te maken te hebben met instellinge voor 'ease of access' of 'Accessibility Options'. Eén of andere sneltoets die dit doet.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik ben zelf ook aan het zoeken gegaan en dit heb ik gevonden: http://www.thincomputing.net/blog/sticky-windows-key-in-rdp-6-client-for-vista-resolved-2.html

Dat is dan wel voor Vista, maar ik heb dit met windows 7.
Ik werk ook continu met RDP-sessies.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (6)

waarschijnlijk zijn jouw toetsen gebonden. doormiddel van keybinds. je kan proberen om windows opnieuw te laden en nee dat is niet herstarten, je moet het systeem weer op default zetten, zodat de instelling zich herstarten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien blijft de toets hangen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien blijft je windows toets hangen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Open het configuratiescherm (Control Panel) en ga naar de Toegankelijkheidsopties (Ease of Access). Kijk daar onder het tabblad Toetsenbord. Vermoedelijk heb je Plaktoetsen (Sticky Keys) aanstaan.

Zet Plaktoetsen uit, en controleer voor de zekerheid ook de andere opties.
Cryofiel
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Heb je geprobeerd die instelling "Turn on sticky keys when shift is pressed five times" uit te zetten? Niet dat ik er veel van verwacht, maar het elimineert een mogelijke oorzaak van je probleem.
Cryofiel
14 jaar geleden
Nog twee dingen om te controleren, al was het maar om deze mogelijke oorzaken uit te sluiten: 1. Een virus.
2. Je toetsenbordinstelling (toetsenbord, evt. driver, en taal).
Cryofiel
14 jaar geleden
Tja, als dat uitzetten van die vijfvoudige shift ook niet werkt, dan vrees ik dat ik geen nieuwe ideeën meer heb... :-( Hooguit nog eens handmatig de meest recente updates binnenhalen, en misschien in je BIOS kijken of daar wat rare dingen instaan. Maar nu begin ik, bij gebrek aan beter, zo langzaamaan in het wilde weg rond te schieten... :-(
Het zou kunnen gaan om de functie 'Plaktoetsen' te vinden in het 'Configuratiescherm', 'Toegankelijkheidscentrum', 'Het toetsenbord eenvoudiger in het gebruik maken'. Wanneer je 'Plaktoetsen' aan hebt staan, kun je toetsen die je gewoonlijk samen moet indrukken (zoals bv) na elkaar gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschie heb je een storing in je Keyboard