Mijn computer geeft de melding 'er is geen communicatie mogelijk tussen windows en het apparaat', heeft iemand een oplossing?

Gister heb ik Windows 10 geïnstalleerd op mijn computer. Toen ik vanochtend mijn computer had aangezet werkte het internet niet meer. Op mijn laptop en telefoon werkt het nog prima. Hij geeft de melding: 'Er is geen communicatie mogelijk tussen Windows en het apparaat of de bron (primaire DNS-server)'.
Ik heb al verschillende oplossingen geprobeerd maar zonder succes:
- Router aan en uit zetten
- Router resetten
- ipconfig/renew
- dns naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4 veranderen

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem??

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk werkt de ingebouwde ethernetkaart niet meer omdat er geen geldige driver actief is.
Het blijkt een probleem te zijn met Windows 10 dat lang niet alle perifere apparaten en/of moederborden zondermeer ondersteund worden.

Als je beschikt over een driver installatie cd van je moederbord dan moet je deze eens opnieuw laten installeren.
Vaak zijn ethernet mogelijkheden geintegreerd op het moederbord net zoals geluidskaarten en beeldschermadapters.
Al deze drivers staan op zo'n cd.
Heb je die niet dan zoek op internet (met een andere werkende internetcomputer) naar de fabrikant van het moederbord en download vanaf daar de benodigde drivers (de inf. bestanden). Brandt ze op een CD en installeer die dan weer op de Windows 10 computer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik heb dit vreemde probleem ook gehad na een opstart in veilige modus

je kan een rechtstreekse systeemherstel proberen.

of als je de installatie DVD van windows 10 hebt gemaakt vanaf daar de systeeem herstel te proberen

je moet daarvoor wel de iso op DVD of usb zetten
capthavoc