Kan ik terug naar windows 8 na het installeren van windows 10?

Ik heb er voor gekozen om Windows 10 te reserveren. maar voor het geval dat ik Windows 10 niet goed vind wil ik terug naar mijn oude Windows 8.1.
mijn vraag is dus is dit mogelijk? zo ja, hoe doen?

alvast bedankt! :)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou wachten met upgraden. Je hebt nog een jaar de tijd. Wacht eerst tot het duidelijker is wat MS daarna van plan is. Het lijkt me iets te verdacht dat ze nu iedereen gratis en voor niets naar windows 10 willen doen overstappen. Misschien zeggen ze na dat eerste jaar gratis doodleuk: en nu mag je per maand (of per jaar) gaan betalen wil je windows nog kunnen gebruiken! Daar kunnen ze veel meer aan verdienen en dat is waarschijnlijk waar ze heen willen. Maar als ze dat nu gewoon bij Windows 10 introduceren dan zegt iedereen: nee dank u! Wij blijven wel bij windows 7/8 waar we helemaal geen abonnementskosten moeten betalen. Dus de truuc is: eerst iedereen gratis naar Windows 10 krijgen alvorens ze hun plannen om een abonnement op Windows 10 te gaan vragen uit de doeken gaan doen.

Antwoorden (3)

Het is wel mogelijk, maar ik vermoed dat je wel rekening moet houden met en tijdslimiet.
ik kan me voorstellen dat je in de toekomst wel met windows 8.1 of 7 mag beginnen te installeren en daar de originele key voor kunt gebruiken.
maar eerlijk gezegd microsoft is er behoorlijk gebrand om iedereen op windows 10 te krijgen EN te houden, dat als er eenmaal na een maand niet teruggaat dat ze een herinstallatie met windows 8.1 of 7 wel goedkeuren maar niet activeren (misschien) Als ik hun was zou ik het zo aanpakken, of dat niet meer automatisch gaat, dus zul je moeten bellen of iets dergelijks. met een of ander moeilijk te doorlopen key menu dat de meesten het maar doodeng vinden en er niet aan beginnen.

Maar goed als je nu windows 8.1 hebt zal je zeker meer tevreden zijn over windows 10
is mijn voorspelling.
als je windows 7 had was ik wat minder "enthousiast" geweest.

Persoonlijk vind ik windows 8 een ramp t.o.v windows 7
8.1 is al wat beter
Hopelijk is 10 niets meer dan een terugkeer van de windows 7 start menu
en de metro tiles wat minder aanwezig of zelf uit te schakelen.(waarop ik wel hoop)
capthavoc
8 jaar geleden
Cryofiel
8 jaar geleden
Ik neem aan dat je altijd terug kunt als je een image van je Windows-schijf maakt voordat je Windows 10 installeert. Dus: image maken en elders opslaan.
Windows 10 installeren.
Bevalt het niet? Image terugzetten. Let er wel op dat je vooraf al zeker weet dat je het image kunt terugzetten...
redhouse
8 jaar geleden
Dat is de manier zoals Cryofiel aangeeft.
Zorg dus voor een bootble opstartschijf of usb stick van het programma waarmee je een image (ghost) hebt gemaakt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De vraag is dan: gaat die windows 8 dan na het terugzetten van de image moeilijk doen over activatie? Misschien zegt die windows: he, je hebt me al gebruikt om te upgraden naar Windows 10, windows 8 is dus niet meer geldig!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://www.schoonepc.nl/windows10.html
Als je gereserveerd hebt betekent niet dat je perse windows 10 moet installeren.
De datum dat windows 10 volledig uitkomt word je jouw toesteming gevraagd om windows 10 te installeren en als je wilt kan je weigeren om te installeren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik zou een back-up maken van je computer terwijl Windows 8 er op staat en er na Windows 10 installeren, mocht Windows 10 toch niks zijn dan kun je Windows 8 weer installeren door middel van je back-up.