Kan je windows 10 ook als stand alone downloaden?

Als je Windows 7 of hoger hebt, krijg je de update van Win10 vanzelf een keer langs. Zo ook bij mij.

Alleen kan je Windows 10 ook als stand-alone pack downloaden zodat je op een later tijdstip, of als je een windows 7 computer hebt die niet op het net is aangesloten, ook naar windows 10 kan upgraden?

Eigenlijk is het idee vergelijkbaar met het downloaden van service packs. Deze kan je ook als pakket in het geheel downloaden of automatisch laten doen.

Toegevoegd na 15 uur:
Ik bedoel niet dat je het kan kopen. Uiteraard kan je het kopen. Zou commercieel gezien erg raar zijn als het niet zo was.

Wat ik bedoel is of je het gratis kan downloaden. Het eerste jaar is het voor gebruikers van Windows 7/8 gratis beschikbaar. en bij mijn gewone laptop is er al een icoontje waarbij staat dat het gedownload is en klaar om te installeren.
Maar ik heb een computer die stand-alone is en die absoluut niet op het net aangesloten gaat worden (hier staat bedrijfsgevoelige info op. mijn service packs kon ik wel altijd gewoon downloaden en daar installeren).
Dus vandaar, kan je windows 10 ook downloaden en op een stand alone computer zetten?

8 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk niet dat dat mogelijk is.
Microsoft loopt dan nl. het risico dat het bestand wordt gebruikt door mensen die er geen recht op hebben (die op dit moment geen legale W7 of W8 hebben).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@gesp Het gaat niet om de ISO, het gaat om de "25 tekens lange code". Je kan ook Windows 8/8.1 downloaden. http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/upgrade-product-key-only
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een nogal drastische werkwijze: vanwege informatie een PC niet op het internet aansluiten. Overigens is het installeren van Service Packs dan ook grotendeels zinloos, omdat die nu net vooral beveiligen tegen risico's op het internet. Ik zou eerder eens nadenken over afdoende beveiliging van je gegevens, bijvoorbeeld middels encryptie en je PC dan wel op internet aansluiten. Ik vermoed namelijk niet dat MS rekening gaat houden met dit soort vergezochte scenario's; graag of niet, zullen ze zeggen, en terecht. Als er zulke bedrijfsgevoelige informatie op je computer staat, kun je je vast ook wel een licentie permitteren. ;-)) Overigens bedoel je volgens mij niet "stand alone" (dat is de pc), maar offline installer.
Thecis
8 jaar geleden
@Sandokan
Bedrijfsgevoelige informatie is niet uitsluitend voor grote coorperaties, dus aannemen dat een permiteren van een licentie geen probleem is, is onzin. Overigens is het niet aansluiten van machines op internet de beste manier om dingen niet te delen.
Maar mijn vraag is niet gesteld zodat andere mensen een oordeel kunnen vellen, maar omdat ik mij iets afvraag. Het idee van de Service Packs was dan ook een voorbeeld zodat mensen weten waarover het gaat. Maar als we dan toch een oordeel vellen, als je het toch over encryptie hebt, verbaasd het me ten zeerste dat je Windows aan houdt. Stap dan over op een Unix gebasseerd systeem. Wat betreft de offline installer, dat is inderdaad wat ik bedoelde :-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het gaat ook niet om mijn oordeel; ik schat de kans dat MS dit scenario gaat ondersteunen erg laag in. Mijn wat ironische opmerking over bedrijfsgevoelige informatie komt voort uit het feit dat MS deze gratis upgrade alleen voor consumenten beschikbaar stelt, niet voor bedrijven. Overigens gebruik ik allang Linux! Ik houd alleen in mijn reactie rekening met het feit dat jij een onveilig systeem als MS Windows gebruikt.
Thecis
8 jaar geleden
@sandokan
Het feit dat ik een onveilig systeem er op na houdt, is dat voor de gezondheidszorg er bepaalde programma's verplicht worden gesteld die alleen maar op windows draaien. Ook met programma's die bijv. een echoapparaat aansturen. Dus dan zit men vast aan een windows bak... (ik heb al geprobeerd het met VM-ware te draaien, maar dit wilde niet lukken). Verder als je dan aangeeft dat het alleen voor de consument is, vraag ik me af waarom het direct met een ironische opmerking moet. Maar dat zal wel aan mij liggen.
In ieder geval hartelijk dank voor je bijdrage.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Thecis; Ik begrijp je verhaal; zo blijven die gegevens in elk geval veilig, behoudens diefstal e.d. Maar ik zou je ter overweging mee willen geven om dan vooral niet te upgraden: dan blijft de software in elk geval werken. Overigens: jij ziet ironie/de knipoog blijkbaar als iets negatiefs, ik niet. Die drukt een zekere wereldwijsheid uit. Ik had ook een bestaande uitdrukking kunnen gebruiken: voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Dar mag je best willen, maar de wereld zit vaak een beetje anders in elkaar. Dit is zeker niet slecht bedoeld, en ik zal er rekening meehouden. Mooiste oplossing qua veiligheid zou zijn: een geëncrypte VMWare-sessie, of de programmatuur (of in elk geval de gegevens) op een geëncrypte partitie. Het maakt me wel een beetje nieuwwsgierig wat er dan misgaat bij het installeren in VMWare, maar dat is misschien een beetje teveel off-topic.
Succes in elk geval, vriendelijke groet,
Sando

Antwoorden (3)

Ja, de prijzen zijn zelfs al gelekt. $ 119 voor de Home-editie, en $ 179 voor de Pro-editie. De prijzen zijn dus niet mis... Ten minste, het zijn de adviesprijzen die door Microsoft zijn gesteld, je komt de licenties (als Windows 10 uit is gebracht) tegen voor prijzen ver onder en ver boven de adviesprijs, dat merk ik altijd als ik de prijzen vergelijk met een site als Tweakers.net.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Thecis
8 jaar geleden
Ik bedoel niet dat je het kan kopen. Uiteraard kan je het kopen. Zou commercieel gezien erg raar zijn als het niet zo was. Wat ik bedoel is of je het gratis kan downloaden. Het eerste jaar is het voor gebruikers van Windows 7/8 gratis beschikbaar. en bij mijn gewone laptop is er al een icoontje waarbij staat dat het gedownload is en klaar om te installeren.
Maar ik heb een computer die stand-alone is en die absoluut niet op het net aangesloten gaat worden (hier staat bedrijfsgevoelige info op. mijn service packs kon ik wel altijd gewoon downloaden en daar installeren).
Dus vandaar, kan je windows 10 ook downloaden en op een stand alone computer zetten?
Je kan tot nu toe ook nog een Insider-versie downloaden, dit is een beta (gratis) met een aantal bugs. Je kan hier mee de nieuwe Windows alvast uitproberen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Volgensmij kan het wel alleen ik zou het niet te snel doen en eerst kijken wat andere van de Windows 10 software vinden want er blijkt dat er nog een paar ''Glitches And Bugs'' in zitten. Als je het wel wilt kan je altijd naar https://insider.windows.com gaan waar je het kan downloaden