Hoe windows xp opnieuw te installeren?

Kan ik windows xp gewoon opnieuw installeren via de pc-plan cd(recovery cd?)?Als ik dit wil doen,geeft hij aan dat de versie op de pc nieuwer is dan op het cd'tje.Als ik deze cd gebruik,kan ik windows dan gewoon updaten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ook XP SP3 downloaden (volledig pakket). Dit uitpakken en op CD branden. Als het goed is, kun je hiermee en je originele code gelijk je PC opnieuw installeren, zonder dat je al die service packs appart te moeten installeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fijn dat dit gewoon naar de reacties wordt verplaatst. Ja CD-tje kan je gewoon gebruiken. Echter ben je dan wel ff bezig al de updates weer te installeren. Voordeel: met een beetje geluk zitten al je drivers er bij. Nadeel: deze zijn oud en waarschijnlijk zijn er actuelere beschikbaar.

Het beste antwoord

Als je over de bestaande versie een oudere versie zet kan dat problemen opleveren.
U zou eerst u harde schijf waar windos xp opstaat moeten formateren en dan windows xp opnieuw moeten installeren en daarna alle update's die er voor windows zijn opnieuw installeren.
en ook alle andere software op u pc moet opnieuw geinstalleerd worden.

Toegevoegd na 7 minuten:
kijk eens op de onderstaande site
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik vermoed dat je de oude versie geheel moet verwijderen
updaten daarna is altijd mogelijk gewoon via windows update
maar wat is precies je probleem wat wellicht is het niet nodig om dit te doen een systeemherstel werkt wellicht beter ?
capthavoc
14 jaar geleden
Volgens mij moet je de boel eerst weer formatteren en dan opnieuw XP installeren.

De melding dat de versie op je pc nieuwer is dan op cd komt omdat je al verscheidene updates hebt uitgevoerd op je pc zodat ie up to date blijft.

Windows gewoon updaten vanaf je cd zal dan ook niet lukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
#1. Twee backups maken van ALLE belangrijke bestanden en instellingen, en minimaal één daarvan eerst naar een andere PC kopiëren.
#2. XP CD erin.
#3. Twee partities maken en formatteren. C-partitie: 20GB moet genoeg zijn. D-partitie: de rest.
#4. Door deze indeling (of twee harddisks, nog beter), kan je later eenvoudig Windows opnieuw installeren door alle documenten op D te zetten. En met Ghost images maken van de C-schijf.
#5. Setup draaien.

Updaten kan ook, als Microsoft dat toelaat. Ook dan: doe eerst #1. Maar ik heb 't vermoeden dat Microsoft daarna roept dat 't niet kan, als je 't probeert.