Hoe krijg je dezelfde wisselende bureaublad achtergrond op meerdere schermen in windows 8.1?

ik had vroeger altijd mijn beeldscherm op mijn laptop aangesloten en dan beide schermen aan, dus mijn laptop functioneerde als een tweede scherm die laptop had windows 7 en ik had een wisselende achtergrond die op beide schermen hetzelfde was. Nu ongeveer een jaar later heb ik een Desktop (die had ik trouwens al eerder),maar nu heb ik laatst een tweede scherm gekocht en heb die wisselende achtergrond ingesteld. maar de achtergrond op mijn ene scherm is anders dan die op het andere scherm, ik wil die hetzelfde hebben zoals ik had op mijn laptop, waar kan ik die instelling vinden? ik bedoel niet dat de achtergrond verder gaat op het andere scherm maar gewoon twee dezelfde afbeeldingen naast elkaar die ook nog wisselen. want (zonder dat de achtergrond wisselt lukt het me wel om ze gelijk te krijgen, maar dat is niet wat ik wil).

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Windows 8.1 heeft wat Microsoft noemt een 'Enhanced Desktop Experience' daarmee is gelijkende desktop wallpapers uit Windows 8 gesloopt. Ik denk dat de enige 'work-around' is om de wallpapers in Photoshop/Gimp o.i.d. naast elkaar te zetten in een dubbele resolutie in de breedte(1920x1080 wordt dan 3840x1080) waarbij je in de desktop instellingen 'span' of 'spreiden' klikt... Dit werkt overigens alleen goed indien beide schermen identiek zijn qua resolutie(dus bijv. 1920x1080@60Hz)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zal dat eens proberen, heb alleen een kleine 80 wallpapers dus dat gaat even tijd kosten.