ik krijg sinds kort elke minuut een popup met "dwm.exe werkt niet meer". Hoe kan ik dat oplossen?

Toegevoegd na 49 minuten:
het gaat om windows 8.1

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
fremar
8 jaar geleden
http://www.solvusoft.com/nl/files/fout-virusverwijdering/exe/windows/microsoft-corporation/microsoft-windows/dwm-exe/

Antwoorden (1)

Dwm.exe is een legitiem Windows bestand dat ook wel Desktop Window Manager (DWM) genoemd kan worden. Het kan gevonden worden in Windows Vista, Windows 7 en andere Windows systemen. Dit proces behoort toe aan de grafische bureaublad gebruikersinterface en is verantwoordelijk voor het mogelijk maken van de Windows Aero graphical user interface en het visuele thema. Met andere woorden het is verantwoordelijk voor de grafische effecten, zoals live windows voorbeschouwingen en de glasachtige rand rond windows. Net zoals andere systeem bestanden kan je het dwm.exe bestand vinden in de C:\Windows\System32 map. Let op: soms start dit proces veel van je geheugen op. Als je dit merkt moet je Windows Aero Glass uitschakelen . Het kan dus zijn dat er op het moment van uitschakeling iets mis gaat in de grafische geheugenverwerking van Windows