Bestaat er een progje waarmee ik kan zien welke betanden worden geladen bij opstart PC?

bij het opstarten van mijn PC zit tussen de basis opstart en de persoonlijke instellingen opstart een gigantische knoop!! Hier tussen in staat hij ruim een minuut te rammelen met witte icoontjes op het scherm.
Ik zoek nu een progje waarmee ik kan vaststellen welke bestanden bij het opstarten worden binnen gehaald! Wie kan mij helpen, ik heb al van alles gedraaid w.o. mailwarebytes - spyhunter e.d. niets helpt!
info; is in eens opgetreden
PC info; intel i7 - 16Gb ram - systeem disk SSD 500Gb
HELP startte tot voor kort binnen 35 sec op.

Toegevoegd na 15 uur:
Windows 8.1

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ga naar windows-icoon, links onderaan en typ in het veld "msconfig", klik dan op "opstarten" en vink dan de progjes aan/af.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Volgende keer ook even je besturingssysteem vermelden, want in dit geval is de rest helemaal niet van belang, aangezien dit een softwarematig probleem is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de reactie, maar helaas, dit heb ik al gedaan. Zoals jullie ongetwijfeld weten, zijn dit de prive opstart items, maar bij de opstart worden er 10 tallen services en bewerkingen uitgevoerd en daar zit ergens die knoop (zo als ik al aangaf "voor de opstart persoonlijke instellingen") . Ik heb zo'n progje 2 jaar geleden gehad, maar ben het kwijt en weet niet meer de naam er van.
Ik draai op windows 8.1
Alvast dank voor het mee denken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedoelt u PC Decrapifier.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Met msconfig kun je alles zien.

Het beste antwoord

bij de tools van sysinternals is vast wel iets te vinden. echter, misschien is het praktischer om terug te gaan naar een restore point. met de sysinternal tools zie je precies welke bestanden gebruikt worden, maar uit die hele lijst... weet jij welke .dll voor de vertraging zorgt?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij taakbeheer en dan opstarten ziet u alle programma's die bij het opstarten geladen worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ja, dat programma heet taakbeheer en is onderdeel van Windows. Je opent het o.a. door ctrl+alt+del in te drukken en afhankelijk van je windowsversie in een keuzemenu op "taakbeheer" te klikken (in XP start taakbeheer meteen op, maar ik hoop dat je geen XP meer hebt), met je rechtermuisknop op de taakbalk te klikken en in het menu "taakbeheer" te kiezen og door in het startmenu/de metro-interface te zoeken naar taakbeheer via het zoekvak en het te openen door erop te klikken. In de Engelse versie van Windows heet het trouwens "task manager", mocht je die versie hebben.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klik op Start en type in het vakje voor programma's msconfig en start dat programma.
Onder de TAB opstarten zie je welke programma's dat zijn. En je kunt ze uit de lijst halen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de reactie, maar helaas, dit heb ik al gedaan. Zoals jullie ongetwijfeld weten, zijn dit de prive opstart items, maar bij de opstart worden er 10 tallen services en bewerkingen uitgevoerd en daar zit ergens die knoop (zo als ik al aangaf "voor de opstart persoonlijke instellingen") . Ik heb zo’n progje 2 jaar geleden gehad, maar ben het kwijt en weet niet meer de naam er van.
Ik draai op windows 8.1
Alvast dank voor het mee denken.