Hoe kan ik een Macbook update verwijderen?

Ik heb mijn gebruikersnaam gecheckt en mijn wachtwoord veranderd en alsnog geeft de Macbook aan dat het onjuist is.

Ik heb wat uitgeprobeerd en het blijkt dat mijn gebruikersnaam/wachtwoord nergens op de computer nog werkt. Dus ook niet als ik bepaalde functies bij Systeemvoorkeuren probeer te ontgrendelen.

Op een website las ik dat meerdere mensen hier last van hebben sinds de laatste update 10.9.5.

Hoe kan ik deze update makkelijk verwijderen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een andere optie is opstarten vanaf een externe (instal DVD Drive) of Harddisk. Zodoende kun je al je gemakkelijk benaderen.
Je komt in deze opstart modus bij het opstarten de alt toets ingedrukt houden totdat je een dialoogbox tegenkomt je wachtwoord invullen en klik op de pijl om verder te gaan dan keuze kunt maken van waaraf je wilt opstarten, klik op de betreffende ioon en de Macbook start vanaf de gewenste drive op. Als je alle gewenste Data van de 10.9.5 op een backup kopieer drive slepen. Daarna eventueel de 10.9.5 install DVD in de drive en opnieuw het systeem installeren. Ook is het nu mogelijk om meerdere partitie's aan te maken als dat gewenst is.met 'Schijfhulpprogramma' Harddisk let wel op dat altijd bij 'optie' de GUID-partitietabel is aangeklikt zodat deze drive altijd opstartbaar is. Via het programma in 'Voorkeuren' kun je aangeven van welke drive je wilt opstarten.
-Succes!!

Antwoorden (2)

Hallo,

Het is niet mogelijk om een macbook update te verwijderen zonder gegevensdata te verliezen.

Als eerste raad ik je aan om de 'Time Machine' optie te gebruiken, meestal maakt je macbook automatisch updates van het systeem.
Dit doe je door de recoverymode op te starten en naar de DiskUtilitie te gaan. (zie bron 1)

je kunt ook het systeem herstellen door het systeem in de recovery mode op te starten, dit doe je door: Command+R in te houden terwijl je het systeem aanzet (zie bron 2). Dan kun je weer inloggen, maar ben je je data kwijt

Het is dus niet helemaal mogelijk om updates te verwijderen, Apple wil namelijk al haar apparaten up-to-date houden, dit geld ook voor de Iphone,ipod touch, ipad en macbook

Ik hoop dat ik u genoeg heb geinformeerd,

Stijn
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een andere optie is opstarten vanaf een externe (instal DVD Drive) of Harddisk. Zodoende kun je al je Data gemakkelijk benaderen.
Je komt in deze opstart modus bij het opstarten de alt toets ingedrukt houden totdat je een dialoogbox tegenkomt je wachtwoord invullen en klik op de pijl om verder te gaan dan keuze kunt maken van waaraf je wilt opstarten, klik op de betreffende ioon en de Macbook start vanaf de gewenste drive op. Als je alle gewenste Data van de 10.9.5 op een backup kopieer drive slepen. Daarna eventueel de 10.9.5 install DVD in de drive en opnieuw het systeem installeren. Ook is het nu mogelijk om meerdere partitie’s aan te maken als dat gewenst is.met ‘Schijfhulpprogramma’ Harddisk let wel op dat altijd bij ‘optie’ de GUID-partitietabel is aangeklikt zodat deze drive altijd opstartbaar is. Via het programma in ‘Voorkeuren’ kun je aangeven van welke drive je wilt opstarten.
-Succes!!