Hoe kan ik dit opstartprobleem van windows 7 verhelpen? Dank!

Elke keer als ik mijn computer (Windows 7 Professional) opstart, krijg ik de volgende melding : “De computer kan niet worden opgestart.” Als ik opstartherstel start (zoals aanbevolen wordt), worden er geen problemen gevonden en volgt systeemherstel. Daarna kan ik van mijn computer gebruik maken. Hierbij krijg ik geen enkele foutcode.

Het scannen op malware,skyware en virussen leveren niets op.
Voor zover ik begrijp, hebben meerdere Windows-gebruikers hetzelfde probleem. http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/590495-Telkens-opstartherstel-bij-starten-laptop!

SimonV
9 jaar geleden
Heb je al geprobeerd de computer via systeemherstel zelf terug te zetten naar een datum waarop het probleem zich nog niet voordeed? http://www.seniorweb.nl/artikel/54927/problemen-oplossen-met-systeemherstel-windows-7
Wouter2011
9 jaar geleden
Die datum weet ik niet zeker...
SimonV
9 jaar geleden
Dan misschien een datum prikken waarvan je vrijwel zeker weet dat alles nog goed was...

Antwoorden (1)

Hallo,

Je kan dit probleem verhelpen door Windows opnieuw te installeren, ZONDER de harde schijf te formatteren (als hier genoeg ruimte voor is) hierna kan je al je bestanden uit de Windows.old map halen op de root map (dus als je naa C: Gaat), hier bij users en daarin de naam van de gebruiker, hier zullen alle bestanden staan, je moet dan alleen nog alle software opniew installeren, zoals de drivers voor de grafische kaart.

Hierna als u alle bestanden die u wilt bewaren uit de Windows.old map heeft verwijderd raad ik aan de Windows.old map te verwijderen, om ruimte te besparen.

~Elias