windows 7 herinstaleren zonder cd?

Ik wil graag windows 7 herinstaleren op mijn laptop omdat ik sinds een paar dagen heel erg veel processor gebruik toont ook word mijn laptop warmer dan hij hoort te worden ook als ik nu games speel heb ik erg instabiele FPS(frames per second) en ook Frame drops. bijv. van 50 fps naar 20. als er een andere manier is hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,

Carley

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt me eerder een hardwarematig probleem. Hoe dan ook: je kunt windows ook vanaf een USB-stick installeren. Windows 7-licenties worden niet meer officieel verkocht, maar als je er nog een hebt kun je het (ISO-bestand) op een geformatteerde USB-stick zetten, die in je PC stoppen en de computer booten vanaf die stick.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Na verloop van tijd komt er veel stof in je laptop, dat is normaal. Dus, laptop openschroeven en voorzichtig schoonmaken. Wel eerst de accu eruit halen!

Antwoorden (2)

Je zou eens kunnen kijken of je ventilator niet verstopt is, waardoor de koeling niet meer goed werkt (stof kan zich goed in de ritsen vast zetten). Dit is de oorzaak van de hitte in je laptop en deze zal daardoor langzamer werken om niet door te branden.

Echter als je laptop schoon is, en je wilt windows opnieuw installeren, dan kun je, afhankelijk van de leeftijd van je laptop, Windows met een USB Stick installeren. Je hebt hiervoor een USB Stick van ca 8 gb nodig (4 zou net kunnen), een iso file van Windows en het programma rufus (gratis).
Met dit programma formatteer je de USB stick en het zet de iso File van Windows er voor je op, zodat je van die stick kunt booten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De makkelijkste methode is je laptop herstarten en de knoppencombinatie induwen die je naar de recovery/reset leidt en deze uitvoeren. Wat de knoppencombinatie is hangt af van de fabrikant (en vaak ook type laptop). Je zal dus even naar de uitleg van de laptopfabrikant moeten gaan op internet (of lezen in de handleiding).