Hoe verwijder je een map met te lange pad lengte in Windows 8.1?

Ik heb een externe harde schijf hierop staat een map met diverse submappen. Als ik deze probeer te verwijderen dan krijg ik de melding Bronpad te lang omdat hij langer is dan de maximum pad lengte. Hoe kan je zo'n map verwijderen? In oude Windows versies kon je de 8.3 MS-DOS bestandsnaam verwijderen maar die zie ik niet meer in de Opdrachtprompt. Ik heb ook het programma Unlocker gebruikt maar dat werkt niet, ook niet na opnieuw opstarten van de computer.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ga eerst in een paar submappen en verwijder de mappen die daar inzitten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De naam van een directory wijzigen
SimonV
9 jaar geleden
Werkt deze opdracht? rd /s [directory name]
SimonV
9 jaar geleden
Wat andere oplossingen: rmdir \\?\c:\documents\some-really-super-long-folder-name-scheme\
http://searchenterprisedesktop.techtarget.com/answer/How-to-delete-a-file-or-folder-when-the-Windows-path-is-too-long subst j: .
http://superuser.com/questions/755298/how-to-delete-a-file-with-a-path-too-long-to-be-deleted http://www.techspot.com/community/topics/erase-file-with-too-long-file-name.163917/

Het beste antwoord

Wat ik in dergelijke gevallen doe is het volgende:
Ik probeer de te lange naam te hernoemen. Verander dus de lange naam in iets heel korts. Daarna lukt het verwijderen meestal wel.

Als dat niet lukt, kan het via een omweg. Ik kan dat het beste uitleggen aan de hand van een voorbeeld.

Stel dat jouw schijf F: heet, en dat de te lange map
F:\DitIs\EenVeel\TeLange\NaamVoor\EenMap heet (fictief voorbeeld, want dit mag nog best en geeft geen problemen, maar het gaat om het idee).

Ik doe dan het volgende:
1. Verander de naam van DitIs in a.
2. Ga de map a in. Verander daar de naam van EenVeel in b.
3. Ga de map b in. Verander daar de naam van TeLange in c.
4. Ga de map c in. Verander daar de naam van NaamVoor in d.
5. Ga de map d in. Verander daar de naam van EenMap in e.

De map heet nu F:\a\b\c\d\e .

Nu kun je de map e zonder problemen verwijderen.

Als je wilt, kun je nu ook d, c, b en a verwijderen. Wil je dat niet, dan kun je d, c, b en a weer hun oorspronkelijke namen teruggeven.

Cryofiel
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit werkt enkel wanneer je nog iets kunt met de map (ivm de lengte).
Een share/mapping aanmaken naar de folder is ook mogelijk. Hierdoor verklein je de lengte ook. En anders zul je het via DOS moeten doen.
Cryofiel
9 jaar geleden
Dat is precies de reden waarom ik de langere methode (tweede alinea en verder van mijn antwoord) heb beschreven. Mijn ervaring is dat het prima lukt om een top-map (dat is de F:\DitIs in mijn voorbeeld) van naam te veranderen, ook als daarbinnen een sub-map een te lange naam heeft.

Andere antwoorden (1)

Knip de mappen met de te lange bestandsnaam uit de map waarin ze staan en plak ze op je bureaublad. Nu kan je ze simpelweg verwijderen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit werkt enkel wanneer je nog iets kunt met de map (ivm de lengte).
Een share/mapping aanmaken naar de folder is ook mogelijk. Hierdoor verklein je de lengte ook. En anders zul je het via DOS moeten doen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
... en dat werkt nog steeds.
+