Waarom gebruikt Windows 8.1 veel harde schijf?

Ik zie heel vaak op taakbeheer dat mijn schijf vaak op 100% staat en dat die daardoor traag word. Wat kan ik hieraan doen? Kan ik dit verbeteren?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Ligt dat aan Windows of aan een bepaald programma dat te actief is? Of malware misschien?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welk programma gebruikt dan die schijf?
Poet
9 jaar geleden
Het scheelt wat als je de live-tegels uitzet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb heel weinig programma daarop staan. Ik heb ook Windows 8.1 opnieuw geïnstalleerd maar kreeg hetzelfde verhaal. Het ligt ook niet aan de schijf. Had hem zelf ook getest. :S
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welk programma gebruikt dan die schijf? Volgens taakbeheer?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij gebruikt: System en Service host: Local system.. Heel vaak!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat in taak beheer staat is ram en niet je hdd. Hoe veel ram zit in je pc Wat kan helpen is een nieuw profiel aan maken of meer ram maar ik zou eerst even kijken of een nieuw profiel aan maken helpt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, het is niet mijn RAM. Het is gewoon echt mij HDD. Want dat staat ook in mijn taakbeheer dat die vaak 100% aangeeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@mnb00125
In Windows 8 wordt ook melding gemaakt van schijfgebruik uitgedrukt in MB/s in taakbeheer. De vraag (en dat missen dus een hoop mensen) gaat over bandbreedte niet over de ingebruikname van schijfruimte. 100% betekent niet een volle schijf, maar dat de schijf volledig in gebruik is. Hier wordt het probleem beschreven met wat mogelijke aanpakken: http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-2045646/windows-100-disk-usage.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat snapte ik, haha. Maar doordat mijn schijfgebruik vaak op 100% staat wordt mijn hele computer dus traag.
En als ik op taakbeheer kijk, zie ik vaak dat de taken zoals: System, Service host: Local system en Antimalware Service Executable veel schijf gebruiken. Alleen ik weet zelf niet hoe ik het kan verbeteren.

Antwoorden (1)

1001 en 1 dingen noem je niet.
Zoals de grootte van de schijf of ssd. Als die 60 GB is past het maar net.
Wat je nodig hebt is een utilitie software (voor eigen risico!) die dubbele bestanden uit de winxsx map weg kan gooien, sowieso je tmp en temp map legen (sommige bestanden zijn in gebruik die laten zich niet verwijderen, wat goed is!)
Ook staat waarschijnlijk indexeren aan, een magneet voor data vulling op een hdd/ssd
Daarvan kan je echter (met google zoeken, weet het niet uit mijn hoofd, maar is makkelijk) de map met data op een andere schijf, of partitie op je ene schijf zetten.
Kan dat niet, dan de functie uit zetten en de nu onnodige data legen, wel eerst even achterhalen waar de standaard index map van windows precies staat.