hoe verwijder ik een backup op windows?

Hallo ik heb op mijn computer een backup van mijn windows, programfiles en gebruikers mapjes. Ik heb deze in 1 map genaamd backup als ik deze wil verwijderen moet ik administrator gemachted zijn. Ik heb op verschiilende sites gezocht maar kan niets vinden

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Je kunt inloggen als 'administrator' en dan kun je e.e.a. zonder problemen verwijderen. Hoe je als administrator inlogt is van verschillende zaken afhankelijk. O.a. of de PC in een netwerk hangt en zo ja wat voor soort en ook is de versie van windows belangrijk. Google eens op "Inloggen als administrator windows [versienr]" (waarbij je als [versienr] jouw windows-versie invuld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er staat dat ik administrator ben bij mijn account. Het lukt mij niet om verder in te loggen als de naam administrator.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Je schrijft "Ik heb deze in 1 map genaamd backup als ik deze wil verwijderen moet ik administrator gemachted zijn" Blijkbaar BEN je dus geen administrator ! En v.w.b. het inloggen als Admnistrator: Ik schreef al dat ik te weinig gegevens heb om je te helpen. Die zul je dus moeten verstrekken, of je zult zelf moeten googlen, zoals ik OOK al beschreven heb.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het leuke van Windows is dat ze 2 soorten administrator hebben. Hij bent inderdaad administrator op jou account maar toch heb je niet de volledige rechten. Omdat microsoft bang is dat we fouten maken heeft ze nog een administrator account ingebouwd dat wel alle rechten heeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en hoe kom ik bij dat account?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Via Eigenschappen van de map kun je opvragen welke gebruikers rechten hebben voor de map Backup. Ook kun je de eigenaar van de map achterhalen.
Klik daarvoor met de rechtermuisknop op de map Backup en kies Eigenschappen. Daarna klik je op het tabblad beveiliging. Nu kun je alle gebruikers zien die rechten hebben voor deze map. Welke gebruikers zijn dat? Staat jouw account daar ook bij? Welke machtigingen heb je?
Als je op de knop Geavanceerd klikt, dan wordt de eigenaar van de map getoond.

Antwoorden (1)

Even via eigenschappen de machtigingen over dit mapje en de onderliggende mappen en bestanden overnemen. Daarna zou het moeten werken.

Als ook dat niet werkt verwijder je het gewoon vanaf een linux-live-systeem. Die trekken zich daar normaal gezien niks van aan.

Toegevoegd na 18 seconden:
Of eventueel proberen verwijderen vanuit de cli die je als administrator start.