Hoe krijg je een andere Windows?

Hallo allemaal,

Ik heb een Windows Vista Business computer en ik wilde laatst een programma downloaden, alleen daarvoor heb ik een nieuwere Windows versie nodig. Ik heb dit programma echt speodig nodig, dus kan iemand mij vertellen hoe ik van Windows Vista naar een andere Windows versie kan gaan zonder schade te brengen aan mijn computer? En met name welke Windows. Moet ik dan overschakelen naar Windows 7 of iets anders? Ik hoor het graag!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Nieuwe windows kopen in de winkel
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En als je niet weet hoe te installeren en je oude bestanden veilig te stellen zou ik er niet zelf aan beginnen.

Antwoorden (3)

Als je advies wilt naar aanleiding van je vraag, dan moet je even wat meer details geven. Welk programma wil je precies downloaden? Vanaf welke site?
Misschien zijn er alternatieven en hoef je helemaal geen ander besturingssysteem te installeren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb net gekeken en wil Upgraden naar
Windows 7 Professional. Heeft iemand hier een site en intructies voor?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Google eens op "windows 7 professional online kopen" en je komt een handvol opties tegen. Je betaalt dan een x bedrag (prijzen gezien v.a. €99,-) waarna je een download link en een license key krijgt. Hoe het verder gaat hangt af van de aanbieder maar waarschijnlijk zal je de nieuwe Windows installatiebestanden op een CD of DVD moeten branden. Verdere instructies krijg je van de aanbieder.
Gezien de vraagstelling ben je geen held met computers.
Als je een nieuwere versie van Windows wilt installeren, zul je toch wat kennis van e.e.a. moeten hebben, wil je niet vreselijk in de problemen komen.
Aangezien het nogal dringend schijnt te zijn, zou ik met het apparaat naar een goed bekendstaande PC winkel gaan, en er daar windows 7 of 8.1 op laten zetten, waarbij zij er dan voor moeten zorgen dat al jou gegevens en bestanden weer op de goeie plek gezet worden. En dat kan nogal wat zijn, want meestal hebben lieden die niet zoveel verstand van zaken hebben alles op C: staan, en dan moet er dus HEEL veel gered worden. Geen kattenpis dus, zo'n operatie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Dit is een goed advies maar totaal geen antwoord op de vraag !
Dat wordt tijd voor een nieuwe PC of een upgrade naar Windows 8.1.
Als je dat bij een PC winkel laat doen, wat ik je adviseer, vraag dan ook meteen of ze een kopie van je oude pc willen maken. Je kan van hen namelijk niet verwachten dat zij er van op de hoogte zijn dat jij ooit eens een keer een bestand opgeslagen hebt in bijvoorbeeld c:\nvidia\drivers, terwijl dat bestand eigenlijk opgeslagen had moeten worden in je documents folder.
En bereid je er vast op voor... je zult dingen kwijt zijn en alles zal er anders uit zien. En dat kan je die medewerkers niet verwijten.
Op niet al te lange termijn komt Windows 10 uit, dus zodra die er is, stap dan meteen weer over, want waar je tegenaan bent gelopen met de overgang naar Windows 8.1 zit dan nog vers in je geheugen. Je zou ook de dingen waar je tegenaan gelopen bent, op kunnen schrijven, zodat je een checklist hebt voor als je de overgang naar Windows 10 maakt. Ik wens veel sterkte, succes en vooral geduld toe. En blijf aardig tegen degene die je backup maakt.