hoe kan ik zorgen dat mijn toetsenborddock weer werkt met windows 8.1?

Goedemiddag,
Vorige week heb ik mijn Samsung Ativ smart pc 500t geüpgraded van Windows 8 tot Windows 8.1.
Sinds ik dit gedaan heb werkt mijn toetsenborddock niet meer.
wat kan ik hier aan doen?
Bvd,

Daan.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Voor sommige configuraties geldt dat wat gebruikers ook instellen in de BIOS, num lock standaard niet wordt ingeschakeld wanneer Windows 8 is opgestart. Dat kan behoorlijk frustrerend zijn wanneer je inlogt met een pincode. Gelukkig is met een eenvoudige ingreep in het register te regelen dat num lock standaard word ingeschakeld bij het opstarten van Windows 8.

We openen daarvoor eerst de Registry-Editor, door op de Windowstoets + R te drukken en regedit in te tikken gevolgd door enter. Navigeer nu in de Registry-Editor via het linker deelvenster naar onderstaande sleutel.
HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Keyboard
Dubbelklik nu op in het rechter deelvenster op de waarde InitialKeyboardIndicators. In het pop-up venster dat wordt geopend, geef je de waarde 2 in.

Daarmee ben je klaar. sluit de Registry-Editor en je zal zien dat voortaan wanneer Windows wordt gestart num lock ingeschakeld is. Wanneer je liever niet zelf in het register gaat knutselen, kan je hier een reg bestand downloaden. Door dit uit te voeren worden de aanpassingen automatisch in het register doorgevoerd.

Bij mij werkt het niet

Dat kan voorkomen. Wanneer bovenstaande tweak niet het resultaat oplevert dat je verwacht, moeten we nog wat zaken aanpassen in de energiebeheer sectie van het configuratiescherm. De registry instelling die je zojuist hebt aangepast wordt dan namelijk door Windows 8 genegeerd omdat snel opstarten is ingeschakeld. Met deze optie ingeschakeld zal Windows de zojuist aangepaste instelling in het register negeren. Ga om snel opstarten uit te schakelen als volgt te werk:
◾open het configuratiescherm
◾kies voor de optie “energiebeheer”
◾kies vervolgens voor “gedrag aan/uit knop bepalen”
◾Klik nu op de link “instellingen wijzigen die momenteel niet zichtbaar zijn”
◾Schakel het vinkje voor “snel opstarten inschakelen” uit
◾kies bij “actie als ik op de aan/uit knop drup” zowel bij op accu als netstroom voor Afsluiten.

Wanneer je alles goed hebt gedaan zijn de opties aangevinkt / ingesteld zoals in onderstaande screenshot. Start Windows opnieuw op om de instelling te controleren.

NB: Deze tweak heeft tot gevolg dat het opstarten van Windows iets meer tijd zal vergen. Je zal dus moeten afwegen wat je zwaarder vindt wegen