Waarom valt het geluid van mijn pc steeds uit?

Vanaf een system restore heb ik problemen met het geluid onder Windows 7. Soms na een paar uur en soms na een paar dagen (slaapstand) dan valt het geluid weg en hoor ik om de paar minuten een irritante tik over de speakers. Na het opstarten van de pc werkt alles gewoon. Zoeken op het internet levert iedere keer de standaard antwoorden op, niet de oplossing van mijn probleem. Wie o wie weet hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt!

Even een paar dingen op rij:
- na restore ontstaan (dus geen hardware probleem?)
- na herstarten is het probleem verholpen
- geluid van mijn speakers maar ook van mijn headset valt weg
- ik heb alle driver die ik kon verwijderen verwijderd
- en opnieuw geïnstalleerd (onboard ASUS TurboV Express Gate)
- nergens foutmeldingen te vinden
- alle Windows ‘geluidsmetertjes’ geven geluid aan

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

Hoe je het hier beschrijf kan het best een hardwareprobleem zijn.

Zo lang alle drivers correct zijn en correct zijn geïnstalleerd zou het daar niet aan kunnen liggen.

Heb je een losse geluidskaart of een on-board geluidskaart?
Als je een losse geluidskaart hebt kijk of deze goed ingestoken/aangesloten zit.
Zit deze goed ingestoken/aangesloten, kijk dan of je ergens een andere geluidskaart kan lenen die gegarandeerd werkt. wanneer dit met een andere geluidskaart niet gebeurt is het de geluidskaart

Als je een onboard geluidskaart hebt, probeer dan eens indien mogelijk een losse geluidskaart, kijken of deze hetzelfde probleem geeft. geeft deze geen probleem dan is je on-board geluidskaart of in het ergste geval je moederbord kapot.

Toegevoegd na 9 minuten:
P.S. het zou ook nog aan je headset/speakers kunnen liggen. welke headset heb je en welke speakers? google anders even of deze problemen kunnen geven