Macbook pro of windows laptop kopen? (bijna enkel voor studie)

hallo, Ik ga dit jaar beginnen met mijn 1ste academiejaar(rechten). Ik zou graag een laptop kopen maar zit nog te twijfelen. Wat ik op mijn laptop zou doen is enkel taken maken, surfen op het internet en misschien kleine games als football manager installeren. Eigenlijk wil ik een macbook pro kopen en daarop windows installeren zodat ik ook andere programmas kan downloaden. Denken jullie dat dit beter/verstandiger zal zijn dan een gewone laptop te kopen? iem enig idee of ervaring?
alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zou gaan voor een Mac, als de financiën het toelaten een nieuwe of een prima tweede hands. (www.marktplaats).Via de appelstore kun je ook Office betalen en downloaden. De Office bestanden werken overigens geheel prima samen met een PC. (op m'n werk is er een PC en met een kleine USB geheugenstick gaat dat echt probleemloos). Ik zou zeggen laat je goed voorlichten bij een Applestore. Een Mac werkt altijd en is zeer gebruiksvriendelijk, ook geen geklooi met virussen.
Succes!!
Ivana
9 jaar geleden
Ik werk al 5 jaar op een Mac, zo simpel in gebruik en altijd paraat. Geen last van virussen. Het prijsverschil is hij ruimschoots waard.
Mijn zoon, een IT-specialist heeft op zijn hele bedrijf Mac's en zou nooit iets anders willen.

Antwoorden (3)

Als je toch windows er op gaat installeren zou ik een gewone laptop kopen. Je betaalt bij een MacBook namelijk voor dezelfde specificaties meer, omdat je graag met een Apple besturingssysteem wil werken ipv windows. Je kunt dan beter voor minder geld een net zo'n goede normale laptop kopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is wel handig dat je 2 besturingssystemen op één computer hebt, maar kan wel je computer verslomen. In deze situatie zal ik Windows 8.1/9 aanraden. Windows is meer geopend voor programma's. Als je iets met computers gaat doen (dat nu niet zo is) raad ik Linux aan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In het bedrijfsleven wordt primair Windows gebruikt. Er van uitgaande dat je je wilt voorbereiden op een toekomst in het bedrijfsleven is Microsoft Windows de beste keuze. Daarnaast is mijn ervaring dat als ik bestanden ontvang van appel gebruikers er regelmatig meldingen komen dat bestanden niet geopend kunnen worden, waarschijnlijk doordat de betreffende gebruiker niet een algemeen formaat kies bij het opslaan.