Wat doe ik fout bij de installatie van Windows 7?

Ik heb n laptop gekocht met Windows 8.1. Ik wil Windows 7 dus heb n Windows 7 instalatie cd erin gedaan. Toen moest ik de disk en partitie selecteren. Er was alleen disk 0 met partitie 1 - 8. Ik kon m daarop niet installeren doordat deze in gpt nog iets was. Toen heb ik met shift f-10 de disk 0 in cmd disk 0 'gecleand', en toen deed ie het. Toen ie klaar was startte ie opnieuw op, en toen kwam het probleem. Ik heb geen idee hoe het kan ,of wat ik verkeerd heb gedaan. Als ik t opnieuw met de cd probeer krijg ik weer dat de partitie in gpt style is (er zijn nu nog maar 3 partities), en dan doe ik alles weer hetzelfde en gebeurt hetzelfde weer. Ik koos steeds de grootste partitie. Van 450gb ofzo.

Weet iemand wat ik fout doe?

Ps. De foutmelding geeft geen code ofzo, zegt alleen dat windows onverwacht is afgesloten of dat er n onbekende fout is opgetreden. En dat ik de windows instalatie opnieuw moet uitvoeren

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Om windows 7 op een gpt-schijf te kunnen installeren heb je uefi nodig (een moderne windows 8.1 laptop zal dat vast wel hebben dus dat zal het probleem niet zijn) en een 64-bit-windows versie.

Ik vermoed dat het probleem 'm daar zit. Je gebruikt waarschijnlijk een installatieschijf van een 32-bitversie van windows 7?

Dan zal je er toch echt een mbr disk van moeten maken. Dat kan als het geen schijf is van meer dan 2 TB (en zelfs dan nog...) en dat is het in een laptop waarschijnlijk niet. Dus dat zou toch echt geen probleem mogen zijn.

Verwijder je wel eerst alle partities alvorens je naar mbr probeert te converteren?

Controleer ook eens in het bios of daar geen gekke dingen ziet die een mbr-disk zouden kunnen tegen werken. Ik zou niet meteen kunnen bedenken wat, maar je weet maar nooit...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
uit je vraag trek ik de conclusie dat je geen geroutineerde windows installateur bent (no offence). misschien is het handig om te accepteren dat windows 7 echt van vroeger is en dat windows 8.1 en straks windows 9 de nieuwe standaard is. bij het boekje van je pc zit een uitleg hoe je vanuit recovery weer een fabrieksinstallatie van windows 8.1 vanuit een verborgen partitie doet. misschien niet het echte antwoord op je vraag, maar wel praktischer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan het gebruikers niet kwalijk nemen terug te willen naar Windows 7 als microsoft het vertikt windows 8 te voorzien van een GUI waar even productief mee te werken valt als voorheen. Zolang windows 7 ondersteund blijft (en dat is nog een hele tijd) is dat dus ook geen probleem.