Hoe zet ik control + linkermuisknop uit? (Mac)

Sinds kort gebruik ik een mac. Maar ik wil graag weten hoe je Control + Linkermuisknop uitzet want mijn mac maakt daar automatisch rechtermuisknop van.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mac-muizen hebben maar 1 muisknop. Daarom is er de mogelijkheid van control + muis voor in geval je toch eens een rechtermuisknop nodig hebt. Je kan dit niet uitzetten.
In welke omstandigheden geef dit dan problemen? Wat wil jij dan doen met die combinatie? Wellicht is daar een ander optie voor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit geeft een probleem bij bepaalde games die ik speel. Dan moet ik soms de control knop ingedrukt houden dat kan irritant zijn.

Het beste antwoord

Je kan Karabiner downloaden: https://pqrs.org/osx/karabiner/index.html.en.
Hiermee kan je aan je toetsen en toetsencombinaties andere functies toekennen (zie afbeelding). Je kan bv. Control_L wijzigen in Command_L. Dan kan je de Control-toets vrij gebruiken samen met je linkermuisknop.
Karabiner is Open Software. Je kan het installeren vanaf OSX 10.4.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is handig! Het heeft mijn probleem min of meer opgelost dus ik vind dit het beste antwoord