Wat moet ik doen als mijn muis van mijn laptop niet beweegt?

Windows 7

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
11.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke touchscreen dus :) Naar de specialist dus :(
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Muis intern of extern
welk merk laptop en welk type
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een muis is altijd "extern", wat in/op een laptop zit noem je een touchpad, geen touchscreen. Ik zou er nooit voor naar een reparateur gaan, je schaft gewoon een muis aan. Maar het is maar de vraag of het een hardwarematig probleem is en niet softwarematig. Veel mensen zeggen dat hun muis/touchpad niet beweegt als hun systeem bevroren is. ctrl-alt-del doet het dan bijvoorbeeld ook niet. Wat we dus eerst nodig hebben is meer info. Het kan zelfs dat de touchpad uitgeschakeld is, softwarematig. Als ik een muis in mijn laptop steek wordt de touchpad direct uitgeschakeld. http://nl.wikipedia.org/wiki/Touchpad
http://nl.wikipedia.org/wiki/Muis_(computer)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je muis niet reageert> Doe eens wat met je keyboard, bijvoorbeeld ctrl-alt-del of alt-tab. Dan zie je of het echt je muis is, of gewoon het hele systeem en dat je dus onterecht je muis als schuldige aanwijst.

Antwoorden (5)

Het beste is om de batterij/accu van de pc eruit te halen (indien dit mogelijk is)
Helpt dit niet ? Kan je het beste naar een specialist gaan (elektronica winkel)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het een muisje met een staartje is kan het helpen het stekkertje even uit de pc te trekken en er na een paar minuten weer in te doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Check het bolletje in de muis of heb je geen bolletje dan het lichtje checken het moet proper zijn en er mag niets op plaken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je FN toetsen op je toetsenbord heb, er zit soms een functie op waarmee je je muis aan en uit kan zetten. Bij mij zit dit knopje op de f9,hier zit dan een icoontje naast van een laptop muis met een streep erdoor heen.
Om dit knopje te gebruiken druk je FN in en tegelijk het knopje met dat icoontje
9 jaar geleden
Gebruik een add-on waarmee je de reclame kunt blokkeren.
Ik noem het hier niet, omdat dit een site is die het van die inkomsten moet hebben. Daar leven ze van.

En een losse muis gaan gebruiken. Dan heb je dat probleem veel minder.
Accu los halen is niet nodig. Je kan beter even standby gaan en dan krijg je ook een herstart.
Als ik die reclame blokkeer krijg ik meestal een foutmelding dat er een pop-up fout gaat. en dan kan ik kiezen om die te stoppen of over te slaan. Zoiets is het.

Dat betekent dat er een reclame-filmpje op het scherm niet kan worden gestart. Er ontbreekt een bepaalde versie die nodig is om die reclame foutloos te kunnen laten draaien. (In grote lijnen is dit een uitleg. In detail is de beschrijving onvoldoende.)
De muis staat even stil omdat er iets dat doet dat op de achtergrond draait. Als het klaar is dan gaat het meestal weer goed.
Waarschijnlijk moet er een update worden gedaan of je moet iets nieuws installeren.

Ik kreeg geen antwoorden op een soortgelijke vraag. Niemand begrijpt het.
Maar bij Windows XP had ik dat regelmatig. Dan was er weer een nieuwe update nodig, maar kon het niet meer. De pc was ook erg traag voor die flitsende snelle reclameboodschappen. Met games kan hetzelfde gebeuren.
Kijk even de systeemvereisten na. Voor nieuwe versies heb je vaak een snellere processor of meer geheugen nodig. Ik hoop dat het een beetje te volgen is.
Met een gewone muis kan ik veel gerichter sturen. Soms komt er een taakbalk of reclamebalk over de velden heen dit ik moet aanklikken. Dan lijkt de muis vast te lopen. Dat kan ook nog.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik heb nu dus W8 zonder touchscreen.
Met een losse muis ben ik veel wendbaarder.
Recht en onderaan het scherm is veel afgestemd op touchscreen. Met een externe muis kan je de bewegingen veel makkelijker maken en sneller.
Ik vind het een prima alternatief om het probleem van geen touchscreen op te lossen.

Toegevoegd na 1 dag:
Bij mij doen de touchpad en de muis het allebei.
Het verschilt dus per apparaat.

Bij de touchpad had ik in het begin ook dat de muis stil bleef staan.
Dat was voordat de virusscanner in gebruik genomen was.
Toen bleef ergens een vraag open staan die uit beeld was.
En dan kan het lastig zijn om daar te komen.
Bij een touchpad is het kloppen het veld soms een enter en dan kan er een foutmelding verschijnen buiten beeld. Met die externe muis hoef ik er niet meer over na te denken over hoe ik dan het overzicht en de sturing blijf houden. De touchpad leer ik nu beter gebruiken.