Vervalt mijn garantie bij HP and ik downgrade van Windows 8.1 naar Windows 7?

Ik heb helaas een nieuwe laptop moeten kopen en er staat alleen nog maar windows 8 of 8.1 op. Ik vind windows 8 vreselijk en wil graag downgraden naar 7. Ik heb nog een geldige windows 7 CD. Als ik downgrade vervalt dan mijn garantie bij HP? Ik weet dat ze roepen dat de garantie dan vervalt maar HP hun garantie geld toch voor de hardware? Ze kunnen moeilijk weigeren de laptop te maken omdat er een andere windows versie opstaat, toch? Wie kan me helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat van de garantie weet ik niet, maar je moet bij downgraden in elk geval niet je hele harde schijf wissen. Behalve Windows staan er namelijk ook drivers op, specifiek afgestemd op onderdelen van jouw laptop, zoals de finger pad en wifi. Die zouden dan niet meer werken.

Antwoorden (1)

Nee, de garantie vervalt niet. Het staat je geheel vrij je harddisk naar eigen inzicht(d.w.z elk willekeurig OS te installeren) in te richten. Maar.... software
support vervalt voor de tijd dat je niet het pre-installed OS erop hebt staan,
m.a.w. je kunt niet bij HP klagen dat je wifi onder Ubuntu niet werkt....

Dus zou ik de optie voor dual-boot kiezen, met twee Windows versies op één laptop.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dual boot? Hoe werkt dat als ik mag vragen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je maakt ruimte op je hardeschijf(in schijfbeheer) door de windows partitie kleiner te trekken, en de vrije ruimte laat je ongemoeid. Nu stop je de Windows 7 CD er in, en volgt de aanwijzingen, je krijgt op een moment de keuze om je huidige configuratie te verwijderen, óf het naast elkaar te draaien, kies voor die optie en je krijgt als alles afgerond is de keuze tijdens het opstarten vanaf welke welke windows je booten...