Ja, maar desktop is meestal 3.5 inch en laptop is 2.5 inch, dus dan heb je een conversiesetje nodig om hem goed te monteren. En let ook op interface (Sata 1,2 of 3)
De windowsversie heb je niets aan (licensieregistratie komt niet overeen met hardware, en is bovendien ge-configureerd specifiek voor de bewuste laptop), dus je zult besturingssysteem opnieuw moeten installeren.
Het is dus nauwelijks de moeite van al het werk waard.

Tip: plaats de laptopschijf evt. in een externe USB-behuizing en gebruik hem als externe hdd bij je desktop.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus de code achterop de laptop kan je niet gebruiken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Windows "ziet" aan de licensiecode dat deze niet overeenkomt met de OEM waarvoor deze is afgegeven, bij installatie op andere computer. (ik neem aan dat je een OEM-versie hebt, dus zonder originele windows CD's, met alleen een recovery CD meegeleverd) Maar je kan het altijd eens proberen natuurlijk....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nauwelijks de moeite? Zo'n bracket kost maar een paar euro en een nieuwe harde schijf ruim 60 euro. Dat is zeker niet nauwelijks de moeite! Dat is gewoon goedkoop en goed.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In mijn case heb ik een 2.5 mount voor ssd's maar een gewone past er toch ook in
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, in een 2,5" inch mount past geen 3,5" 'gewone' harde schijf.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat bedoeld wordt of er in een 2,5" ssd bracket ook een gewone 2,5" harde schijf past en dan is het antwoord natuurlijk wel ja. Je kan windows wel opnieuw geactiveerd krijgen maar netjes (of noem het gerust: legaal) is het niet. Herinstalleren is sowieso nodig vanwege de drivers en bepaalde instellingen. (dat handmatig allemaal goed krijgen is veel omslachtiger dan gewoon herinstalleren). Alles hangt er natuurlijk vanaf waarvoor je de hdd in je desktop wilt gebruiken. Als je 'm gewoon formatteert heb je er al een leuke extra dataschijf bij en kan je je huidige OS blijven gebruiken. En dat zit dan netjes weggewerkt dus lijkt mij al veel interessanter dan er een externe hdd van te maken.