Zou mijn xp computer uitgerust zijn met service pack 3?

Voordat xp helemaal plat gelegd werd kreeg ik wel nog soms na het afsluiten updates downloaden te zien.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Misschien overbodig te zeggen, maar xp is (ook met virusscanner en firewall) totaal niet veilig meer als je ermee internet.
Sinds april heb je veel meer kans gehackt te worden. http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/veiligheid/beschermt-virusscanner-voldoende-beveiligingslekken.468042
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op de meeste XP-computers kun je ook een nieuwere, dus veiligere versie van Windows draaien. Met onderstaand gratis programma kun je testen of jouw computer geschikt is daarvoor:
http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=20
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt met rechter muisknop klikken op deze computer en dan kun je kiezen eigenschappen in dat scherm kun je zien welke service pack erop staat

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk wel.

Je kunt het als volgt nagaan:

In Windows Taakbeheer > Help > Info
Dan krijg je een schermpje te zien waarin behalve de versie van Taakbeheer hopelijk tevens vermeld staat dat het Windows XP SP3 is, dus dan is SP3 verwerkt.

Enkele methoden om Taakbeheer op te roepen (misschien niet allemaal werkend in XP):

CTRL + ALT + DELETE

of

CTRL + SHIFT + ESCAPE

of

rechtermuisknop op taakbalk en dan ‘taakbeheer’ klikken.

of

[Windows] + [R] en dan taskmgr intypen en op Enter duwen