Ik heb een iMac gekregen, er zit geen besturingsysteem meer op, wat moet ik nu doen om hem te kunnen gebruiken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt OSX los kopen. Versie 10.8 is te verkrijgen in de Apple Store. Daarna kun je 10.9 gratis downloaden. Een andere optie is dat je een Linuxdistributie installeert, bijvoorbeeld Ubuntu.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of je download hem gewoon van de pirate bay , bespaar je honderden euro's mee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is onzin. Een licentie voor OSX 10.8 kost 18 euro, en Ubuntu is gratis te verkrijgen. Een Windowslicentie kost rond de 80 euro. Daarnaast is downloaden uit illegale bron verboden.
imruben
9 jaar geleden
Daarnaast is OSX Mavericks gewoon gratis, misschien dat Yosemite dat ook wordt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien kan je via wat imruben zegt mavericks erop zetten, en via mavericks hem naar de volgende update updaten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is (nog) geen update na Mavericks. Yosemite is pas dit najaar beschikbaar. Zover ik weet, maar ik ben geen Apple-gebruiker, is Mavericks niet "los" verkrijgbaar. Vandaar dat ik schreef dat vraagsteller 10.8 kan kopen om daarna te updaten naar 10.9. Een geheel gratis oplossing is Ubuntu, of welke andere Linuxdistro dan ook.