laptop opstarten zonder het open te klappen?

ik heb een asus laptop aangeloten op een scherm en heb een draadloze muis en toetsenbord van logitech ik wil niet steeds de laptop openklappen en aanzetten maar de toetsenbord gebruiken
weet iemand hoe dit kan? het is een k350 logitech (kan wel in slaapstand met dit toetsenbord maar niet aan)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
12.4K

Antwoorden (2)

Je kunt deze niet aanzetten omdat je usb poort nog niet actief is als je laptop uitstaat,
je zult gewoon de aan en uit knop moeten bedienen om de laptop aan te zetten.
Je kunt wel de laptop dichtklappen als hij eenmaal aanstaat, je kunt dit aanpassen in je configuratiescherm.
Houd er dan wel rekening mee dat je geen zware programma's kunt draaien, een dichtgeklapte laptop kan de warmte niet voldoende kwijt, en zal door de thermo beveiliging dan uitschakelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De vraag is of het kan. Met de meeste laptops kan dit niet.

Er zijn verschillende manieren om een pc op te starten zonder de powertoets te gebruiken zoals wake-on-lan. Maar dan moet je al vanaf een ander apparaat een signaal sturen en moet dat ook nog eens ondersteund worden door je laptop.

Een andere optie is via een usb-poort. In dit opzicht zijn er 2 soorten usb-poorten. Usb-poorten die uitgezet worden als de pc uitstaat en usb-poorten die aan blijven staan om de pc te kunnen opstarten mbv een usb-apparaat (als je dat niet weet schrik je wel even als je pc plots opstart omdat je met de muis beweegt, muis in een andere usbpoort steken is in zo'n geval de oplossing). Maar niet elke pc heeft zo'n usb-poort die aan blijft staan en de kans dat een laptop die heeft is nog kleiner want als de usb-poort altijd zou blijven aanstaan heb je niets aan je accu.

Hoewel de kans heel erg klein is kan je het altijd proberen (misschien dat sommige usb-poorten wel blijven aanstaan als de laptop op de voeding is aangesloten) door het toetsenbord op elke usb-poort aan te sluiten wanneer de laptop uitstaat en deze proberen te laten starten door op een willekeurige toets te drukken. Dat is dan meteen ook het nadeel van deze methode. Van zodra de pc een signaal krijgt op die usb-poort start hij op (anders werkt het niet aangezien hij het signaal nog niet op een andere manier kan verwerken). Dus als je per ongeluk een willekeurige toets aanraakt start de pc altijd op.

Maar zoals reeds gezegd is de kans eerder klein dat je zo'n usb-poort op een laptop zal terugvinden. Dus de enige oplossing die overblijft is vrees ik altijd de laptop even openklappen om de powertoets aan te raken.