Hoe moet ik mijn toetsenbord instellingen wijzigen?

Beste goeievragers,

Ik heb een "GAST"-account actief gemaakt (terwijl mijn pc nog Windows 8 was), en ik heb die dan ook eens uitgeprobeerd en alles verliep perfect (toetsenbord stond toen ook nog op "AZERTY"). Na een tijdje heb ik mijn Windows 8 geupdatet naar Windows 8.1, ik heb dan nog eens mijn "GAST"-account getest en mijn toetsenbord instellingen staan nu op "QWERTY".

Weet iemand hoe ik die kan veranderen met Windows 8.1?

Ik heb al gezocht via configuratiescherm (zie afbeelding 1).
Ook heb ik al gezocht via "zoeken " van Windows 8.1, maar met een "GAST"-account heb je minder "rechten" ( als ik "taal" intyp in de zoekbalk dan verkrijg ik geen "instellingen" van taal (op het "GAST"-account)).

Hopelijk kan je mij helpen.

Met vriendelijke groeten

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goedemorgen, U doet dit in "Landinstellingen" in het configuratiescherm: U kunt het onderdeel Landinstellingen als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Configuratiescherm, klik op Klok, taal en regio en klik vervolgens op Landinstellingen. Klik op de tab Toetsenborden en talen en klik vervolgens op Toetsenborden wijzigen. Klik onder Geïnstalleerde services op Toevoegen. Dubbelklik op een taal met (Frankrijk), (België) of (Luxemburg) in de naam. Selecteer onder Toetsenbord de gewenste AZERTY of QWERTY toetsenbordindeling. NB: Niet alle AZERTY-toetsenbordindelingen worden aangeduid als AZERTY. Als u wilt controleren of een toetsenbordindeling AZERTY is, selecteert u het toetsenbord en klikt u op Voorbeeld.

Het beste antwoord

Probeer eens de toetsencombinatie Alt + linkershift, wie weet lukt dat wel nog in gastmodus...

Toegevoegd na 2 minuten:
Een andere mogelijkheid is de Windowsknop en spatie tegelijk indrukken.