Kan je een laptop van 32 bit upgrade naar 64 bit?

Hallo, ik heb de Dell Latitude E6410 met een i5-560M. Kan ik deze laptop upgrade van een 32 bits naar een 64 bits Windows7 versie upgraden? De laptop heeft 4 gb en is nog te upgrade naar 8 gb.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Je pc is in principe te updaten naar 64 bits omdat zoals mijn voorganger al zij er een 64bits processor in zit. De vraag is alleen een beetje of je dat wil, mocht je naar 8gb willen upgraden moet je inderdaad een 64bits os kopen (32 bits kan maar 4gb ram regelen) mocht je het op 4 gb willen houden kan je beter een 32 bits versie houden, dit omdat een 32 bits os beter om kan gaan met de 32 gb ram en een nieuwe licentie niet bepaald gratis is..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik wil het gb graag uitbreiden en ik wil ook Sony Vegas pro 13, Adobe cs6 en After Effects gaan gebruiken. Daar voor moet je een 64 bit besturings systeem voor hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb er nu ook programma's op staan met een 32 bits besturing zouden de progamma's ook werken op 64 bits? Zou dat wat uit maken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sony vegas pro werkt inderdaad niet op een 32 bits os, als je meer intern geheugen er in wil moet je sowieso een 64bits, vanaf windows 7 (of misschien zelfs vista) bied microsoft de mogelijkheid om 32 bits programma's te draaien op een 64 bits os, deze programma's komen in je program files (x86) te staan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Moet ik dan gewoon naar een winkel gaan en vragen om Windows 7 Service pack 1 64 bits versie? En als ik het upgrade ben ik dan al me bestanden weg?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De software moet je overnieuw installeren, je kan deze kopen in een winkel of op het internet bij windows zelf gewoon. Je zou dan een back-up moeten maken van je bestanden op een externe schijf of op windows zelf een back-up maken en tijdens de installatie bij de aangepaste modus iets van herstellen doen (nog nooit gedaan maar het zou moeten werken xD) hier staat meer informatie over 32 en 64 bits http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/32-bit-and-64-bit-windows#1TC=windows-7
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt! Ik ga morgen eens naar de winkel.

Andere antwoorden (1)

Ja, dat kan.
De processor is 64-bits. Je geheugen zal ook volledig aanspreekbaar worden door die upgrade.

Bekijk meer informatie over je processor hier:
http://ark.intel.com/nl/products/49653/Intel-Core-i5-560M-Processor-3M-Cache-2_66-GHz
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt. Ik ben alleen bang dat de videokaart niet aan de eisen voldoet ik heb de Quadro NVS 3100M.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet geheel relevant maar die kan ermee door hoor. Geïntegreerde videokaarten kunnen al mee doen met 64 bits OSen, die videokaart van jou heeft daar nog even iets meer 3D power bij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke maar moet ik dan gewoon win7 64 bit kopen? En alle bestanden die er nu op staan werken die ook op 64 bit?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alles wat op 32 bit werkt gaat ook op 64 werken, maar als het kan is het wel leuk als je er de 64 bits versie van programma's installeert. Je gaat er echt niet op achteruit hoor, maar wel even een backup maken van je bestanden voordat je de schijf leeghaalt.