Is mijn laptop opstart tijd snel?

Ik vind het erg snel hoe mijn laptop opstart
mijn laptop start binnen 1 a 2 seconden op.
Dan moet ik inloggen en dat duurt 1 sec.
Dus binnen 3 sec zit ik op het internet.
Is dit snel? Of is dit raar?

Toegevoegd na 44 minuten:
Ik gebruik Windows 8.1

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Kun je je specs geven?
Bij mij was het (Ook Win8.1) zo dat het 8 sec duurde toen hij net nieuw was maar mijn pc is best zwak
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom vindt je dat best zwak? Weet je wel hoe snel dat is?!
Als het daadwerkelijk om opstarten gaat is dit snel.

Maar ik betwijfel of dit echt opstarten is. Waarschijnlijk is het toch een vorm van stand-by of hibernate die zichzelf (bijv. door bepaalde bloatware) weet te 'vermommen' als afsluiten.

Wil je 'echt' snel opstarten dan zit je goed met een ssd (als je pc die al heeft is het goed mogelijk dat je pc zo snel uit hibernate komt). Onlangs een pc in elkaar gezet met 1 van de snelste ssd's van het moment. Opstarten kostte nog circa 12 seconden.

Nu is het niet zo dat er geen (ongezonde) methodes zijn om je pc sneller dan snelst te maken. Maar dat is wel onwaarschijnlijk en zeker voor een laptop.

Vandaar nogmaals mijn vermoeden dat het niet 'echt' om opstarten gaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt dit gemakkelijk controleren door een programma te starten, af te sluiten en weer op te starten. Als je programma dan weer/nog loopt heb je niet echt afgesloten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet per se. Het is niet moeilijk om een hibernate-opdracht te laten voorafgaan door een opdracht om alle actieve software te sluiten. Jaja, gewiekste bloatware.