Hoe haal je de Windows-account vergrendeling weg bij Windows 8?

Als ik mijn computer op start af uit de slaapstand haal, is de computer nog vergrendeld. Ik moet dan het wachtwoord van mijn Windows-account intypen. Hoe kan ik deze vergrendeling weg halen, zodat er alleen een vergrendelscherm te zien is die je weg kunt drukken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Als ik het goed begrijp wil je alleen als je Windows 8 uit de slaapstand haalt niet om het wachtwoord gevraagd worden. Ga dan via Windowstoets+ I naar \PC-instellingen wijzigen' > 'Accounts' > 'AAnmeldingsopties. Kies dan de knop 'wijzigen' onder wachtwoordbeleid. Kies daar 'wachtwoord niet vereist als pc wordt geactiveerd na slaapstand.'
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ga naar configuratiescherm-> gebruikersaccounts-> wachtwoord verwijderen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is het wachtwoord, niet de vergrendeling. -1
Ga naar uitvoeren (bijv. door middel van de sneltoets: "Windows-toets + R") en typ: netplwiz. Je krijgt nu een nieuwe venster waar je kunt aanvinken of uitvinken of je een wachtwoord nodig hebt om de computer te gebruiken. Haal hier het vinkje weg. Je zult nu éénmaal je wachtwoord in moeten vullen, zodat niet iedereen die jou computer in handen krijgt deze handeling uit kan voeren. Klik op akkoord of OK en de volgende keer hoef je geen wachtwoord meer in te voeren.

Succes :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb nog steeds dat ik mijn wachtwoord moet opgeven van mijn Microsoft-account