Waarom krijg ik geen apparaat voor geluidsweergave geïnstalleerd?

Ik heb windows vista en er staat een kruis bij mijn geluidsknop, en als ik daar met mn muis op ga staat er: geen apparaat voor geluidsweergave geïnstalleerd. Wie weet hoe ik dit oplos?

Mvg

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het lijkt erop dat je geen goede driver hebt voor je geluidskaart. Of je geluidskaart is stuk. Ga naar configuratiescherm -> apparaatbeheer -> besturing voor geluid, video, en spellen. Als er daar ergens iets met een uitroeptekentje staat, heb ik waarschijnlijk gelijk. Deze link kan je dan misschien verder helpen:
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/tips-fixing-common-sound-problems#tips-fixing-common-sound-problems=windows-vista
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er staat geen uitroeptekentje

Antwoorden (1)

Ik heb dat een aantal keren gehad waarbij opnieuw opstarten of het volume wijzigen al genoeg was om het kruisje weg te krijgen.

Een (voor mij) gerelateerd probleem is het niet zichtbaar zijn van de "systeemopties" in het systeemvak (geluid, accu, netwerk). Ook daarbij hielp opnieuw opstarten.

Als dat het niet is, dan is de driver aanwezig op de machine (dat zou vreemd zijn als het geluid de ene dag gewoon werkt en de dag erop er een kruisje staat (en het geluid het ook daadwerkelijk niet doet)). Grotere kans is dat de driver niet up-to-date is in dat geval.