Hoe kan ik mijn printer instellen dat hij standaard alles op beste foto uitprint?

Dus ook als ik tekst print. Nu moet ik steeds handmatig op beste foto zetten.

Toegevoegd na 24 seconden:
Ik heb Windows 7

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Amadea
9 jaar geleden
Dat moet je in de instellingen van jouw printer aangeven. Welke heb je?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Epson sx115
Maar als ik het in die dialoogvenster instelt, onthoud hij het niet. Dus hij blijft daarna weer op normale kwaliteit afdrukken.
Ik wil dat hij ALTIJD op beste afdrukt, zonder dat ik het steeds in moet stellen!

Het beste antwoord

Dat je nu steeds alles handmatig moet goed zetten is omdat de software steeds voor de standaardinstellingen van de printer kiest.

Wil je deze instellingen altijd toepassen kan je beter deze instellingen standaard maken. Dat kan door deze in het configuratiescherm - printers te gaan aanpassen.

Wil je toch af en toe eens iets uitprinten met de vorige instellingen kan je het bijvoorbeeld als volgt aanpakken:

Maak een kopie van de printer en noem deze bijvoorbeeld 'printer foto', hernoem de oorspronkelijke printer dan bijvoorbeeld 'printer standaard'. Nu pas je alleen de instellingen van 'printer foto' aan en stel je deze in als standaardprinter.

Als je iets wilt afdrukken met de oude instellingen kan je in het dialoogvenster op het pijltje naast 'printer foto' klikken en in de lijst kiezen voor 'printer standaard'.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb de printer gevonden in de configuratiescherm. Op eigenschappen geklikt, en het op beste foto gezet. Echter... start ik de PC weer op, dan staat hij weer gewoon op standaard ;-(
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En als je kijkt bij voorkeursinstellingen voor afdrukken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hm.. hij lijkt het nu wel te onthouden ineens...
thanks ;)