Hoe los ik het probleem met vergrendelscherm windows 8 op?

Hallo,

Zodra ik mijn PC opstart (windows 8.1) krijg ik, zoals altijd, het vergrendelscherm met afbeelding te zien. Zodra ik op een toets druk, blijft het scherm groen (mijn kleur op windows 8.1) en komt na ongeveer 30 seconden pas het veld waar ik mijn pincode kan invoeren om de computer te ontgrendelen.

Waarom duurt dit zo lang? Was eerder niet zo.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Defragmenteer je C: schijf eens, zodat alle data op je harde schijf weer netjes op zijn plaats komt te staan. Een gefragmenteerde schijf kan je computer zeker trager maken tijdens het opstarten.

Controleer ook eens wat er zoal met Windows op de achtergrond mee opstart. Die controleer je in taakbeheer (ctrl+shift+escape, tabblad "Opstarten")
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Defragmenteren doen we niet meer in de tegenwoordige tijd. Ontopic: Is het een nieuwe computer met Windows 8 voorgeinstalleerd of heb je Windows 8 zelf geinstalleerd?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef mij een goeie reden waarom we tegenwoordig niet meer defragmenteren? Dat je dit niet doet met SSD schijven, is maar goed ook ;-)