Map verbergen en weer terughalen hoe?

Ik wil mijn map verbergen alleen zodra ik de mapnaam intyp kan iedereen die op mijn account zit hem dus zien en dat wil ik niet kan ik hem nog beter verbergen? En hoe kan ik hem dan terughalen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

1) De beste manier om er voor te zorgen dat men zowel de map niet ziet als toegang tot heeft is door 1) voor iedere gebruiker die je toelaat op je computer een account aan te maken.

2) Vervolgens klik je met je rechtermuisknop op de map die je wilt 'verbergen' en ga je naar het tabje Security/Beveiliging en druk je vervolgens op Edit/Bewerken.
3) In het venstertje die zichzelf dan heeft geopend selecteer je de gebruiker(s) waarvan je niet wilt dat hun de map kunnen openen en vink je 'Full Control/Volledige Control' aan bij 'Deny/Weigeren'.

4) Om er voor de zorgen dat de map in dat geval ook nog eens verborgen is ga je terug naar het eerste venster (General/Algemeen) en vink je 'Hidden/Verborgen' aan.

Wat dit alles doet is als volgt:
- Andere gebruikers hebben ten eerste geen toegang tot de map mochten ze het handmatig intikken in de zoekbalk.
- Andere gebruikers zien de map niet omdat hij verborgen is, echter zie jij deze ook niet. Ik refereer je naar de bron hieronder om voor je eigen account verborgen mappen vooralsnog te laten zien. (Deze stap kan overigens ook ondernomen worden door de andere gebruikers, maar toegang hebben ze niet!)