Hoe los ik de volgende fout op: beeldschermstuurprogramma nvlddmkwerkt niet meer en is hersteld?

Ik heb dit probleem nu al een tijdje op windows vista, vooral bij het gamen. Het is nogal hinderlijk.
Tijdens het gamen sluit opeens zomaar het spel af en krijg ik het bericht: beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld

Ik heb zelf niet zo erg verstand van dit soort dingen
Wie weet wat dit is en hoe ik dit oplos?

videokaart: NVIDIA GeForce 9600 GT
besturingssysteem: windows vista 64 bits
processor: Intel(R) Core(TM) Duo CPU E8200 @ 2.66 GHz 2.66 GHz

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Windows heeft standaard vanaf Vista heeft een ingebouwde feature waarmee het kan detecteren of de videokaart of -drivers crashen en of hangen (deze feature heet “Timeout Detection and Recovery” of kortweg TDR). Als er na een bepaalde periode (= time-out periode) geen activiteit is geweest van de videokaart, dan gaat Vista ervan uit dat de kaart of de drivers gecrasht zijn. De videodrivers worden dan afgesloten en herstart (en je ziet dan de beruchte foutmelding met nvlddmkm) zoals ook hieronder. Na zo’n crash werkt normaliter alles weer gewoon, maar 3D applicaties en of games moeten echter wel herstart worden.

Ga naar start configuratiescherm > software en verwijder daar de huidige drivers van uw videokaart.
Klik met de rechtermuisknop op de pictogram Deze computer en klik op de optie Eigenschappen, of ga via het Start-menu naar Instellingen >> Configuratiescherm >> Systeem.
Open in het dialoogvenster Systeemeigenschappen het tabblad Hardware en klik hier op de knop Apparaatbeheer.
Verwijder het de videokaart door er met de rechtermuisknop op te klikken en kies installatie ongedaan maken
Herstart de computer en download en installeer de laatste drivers voor uw videokaart.

Het probleem voor mij oplossen:

Als u dit probleem automatisch wilt oplossen, klikt u op de knop of koppeling Dit probleem oplossen. Klik vervolgens op Uitvoeren in het dialoogvenster Bestand downloaden en volg de stappen in de wizard Repareren.

http://go.microsoft.com/?linkid=9805447

Opmerkingen:

Deze wizard is mogelijk alleen beschikbaar in het Engels. De automatische herstelbewerking werkt echter ook voor andere taalversies van Windows.
Als u niet op de computer werkt waarop het probleem optreedt, kunt u de Fix it-oplossing op een flashstation of cd opslaan en deze vervolgens uitvoeren op de computer waarop het probleem optreedt.