waarom gaat mijn pc niet uit ?

Ik heb de pc geüpgraded van windows xp proffesional naar windows 7 home premium. Maar als ik op shut down klik gaat hij wel naar het uitlog scherm en gaat het beeld uit , echter blijft de power ledje nog branden en staan de coolers nog aan . Ik kan hem dan alleen uischakelen als ik lang op de powerbutton druk . maar als ik hem dan weer aanzet blijft hij hangen op het "asus motherboard " scherm en kan pas na 10x resetten hem weer aanzetten . Ik heb de pc lang (dus geen garantie !), er zat ook extreem veel stof in maar weet niet of dit het probleem is . maar hoe kan ik hem dan weer maken zodat hij als ik op de shut down knop klik dat hij gewoon uit gaat ? (trouwens bij sleep modus gaat hij 1sec uit en gaat daarna weer aan ).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zal windows 7 herinstalleren helpen ?( 64 bit versie).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn man heeft precies hetzelfde bij zijn tamelijk nieuwe pc met Win8
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, ik kan je een schone installatie geven, maar dan heb je geen product key....?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als jij je PC nog nooit hebt schoongemaakt dan is de kans dat het vol met stof zit bijna 100%. Openschroeven die kast, patentkwast van €0,50 halen bij de Wibra en al het stof verwijderen. Eventueel een drukbus lucht halen bij de Action en schoonspuiten. Als je hiermee te lang wacht wordt je processor te heet, dan loopt je PC als een schildpad en uiteindelijk brand je het hele zaakje af. Kost weinig, scheelt een hoop!

Antwoorden (3)

ik denk dat je computer windows 7 niet aankan ik denk dat je een nieuwe pc moet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat de update het probleem is denk dat je een schone Installatie moet doen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
check de power settings in control panel en check wat er ingevuld is bij "when i press powerbutton" en "when i close the lid". dit moet op shutdown staan.