wie weet of window xp/met browser google chrome wel wordt ondersteund na 8 april?

Na een avast update kreeg ik dit bericht betekend dit dat ik geen nieuwe pc hoef te kopen als ik via chrome internet?
Heb dus windows xp met google chrome!

http://www.avast.com/nl-nl/lp-xp-end-of-support?p_pro=0&p_vep=9&p_elm=0&p_var=%252Ffa%252Fnl-nl%252Fother%252Fbanner_chrome_chrome2.html&p_ves=0&p_lqa=0&p_lqe=0&p_lsu=24&p_lst=0&p_lex=336&p_lng=nl&p_lid=nl-nl&p_bld=empty&p_vbd=2016&p_hid=762ed18a-e4f1-4b4d-b7a6-3bf104c14118&p_wei=-1%2C0&p_ram=1471&p_cpu=-1%2C0

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Windows XP krijgt 8 april voor het laatst een beveiligings update. Paar weken later wordt dat pas een probleem, nl als er voor andere versies wel updates komen die dan door criminelen kunnen worden gebruikt om XP lastig te vallen.
E.e.a. heeft niets te maken met de browser, tenzij je nog met IE zit te knoeien, wat jij dus al niet meer doet, crome en Firefox krijgen wel nog updates.
Het OS zelf wordt echter straks niet meer ondersteund. Triest genoeg, want wereldwijd nog anderhalf miljard pc's met XP......
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Denkfout. Internet criminelen hebben de gaten die recent zijn gevonden niet gebruikt zodat Microsoft deze niet nog kon dichten voor 8 april. Vanaf 9 april zal je computer echt onveilig zijn en daarmee iedere andere computer in je netwerk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, de achtste komen er nog patches, pas daarna (en wel enige tijd daarna) wordt het link omdat "men" reverse de patches voor vista, 7 en 8 kan terugrekenen en misbruiken. MS zit echt niet te wachten op hackers voordat ze de fouten repareren, die zoeken echt zelf wel gericht.
SimonV
10 jaar geleden
Zie:
http://www.nu.nl/tech/3549940/cybercriminelen-houden-windows-xp-lekken-vast.html

Andere antwoorden (1)

Windows XP wordt niet meer ondersteund. Dit is onafhankelijk van welke browser of welke virusbescherming je gebruikt. Je loopt dus risico zodra je het internet op gaat. Uiteraard is het goed een veilige browser als Chrome te gebruiken, maar het geeft hoe dan ook geen zekerheid. Zeker als je op je computer zaken doet als internetbankieren lijkt het mij niet aan te raden door te gaan met windows XP.