Hoe kan ik windows 8 opnieuw installeren op een nieuwe HD zonder recovery cd?

Korte uitleg:

Laptop HP Sleekbook 14 inch
HD gecrasht(100% zeker)
Zat win8 op vanuit fabriek
Nieuwe HD gekocht echter geen recovery cd

Heb nog een extra laptop met windows 8.1 kan ik hiermee een herstelschijf/usb maken of moet ik echt een win8 cd hebben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Laptops met een OEM versie van Windows hebben vaak ook een verborgen recovery partitie vanwaar je kunt restoren, nu is voor 100% je HD defect, laat de fabrikant je een nieuwe HD sturen, daarbij krijg je weer Windows in OOBE met een restore partitie, een losse OEM DVD geeft vaak een hoop gedoe met drivers e.d...