Welke versie van Windows kan ik het beste installeren?

Hallo,

Ik heb de volgende versies van Windows in mijn bezit:
- Windows XP
- Windows Vista Business
- Windows 7

Wat is het verstandigst om te installeren als je kijkt naar stabiliteit en performance?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (9)

Het ligt eraan wat voor geheugen er in je computer zit
als je een nieuwe computer hebt zou ik windows 7 installeren is de computer ouder dan 3 jaar zou ik xp adviseren

Toegevoegd na 1 minuut:
voor windows 7 het je de volgende systeen eisen nodig
1,0 GHz-processor (32- of 64-bits CPU)
1GB RAM-geheugen (32-bits); 2 GB RAM-geheugen (64-bits)
16 GB vrije schijfruimte (32-bits); 20 GB vrije schijfruimte (64-bits)
Videokaart met DirectX 9 met WDDM 1.0 of hoger
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Goed advies, maar niet alleen het geheugen is bepalend.
Je probeert nét te snel te antwoorden, en daardoor zijn je antwoorden vaak nogal slordig. Maar wel goed in de basis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
controleer alle systeem eisen
Vanwege stabiliteit en perfomance installeer ik hier op "mijn" 3000 werkplekken uitsluitend XP Prof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Windows Vista zou ik sowieso overslaan. Windoxs XP is prima uitgebalanceerd en werkt vrij stabiel op een wat oudere pc. Is de pc relatief nieuw dan zou ik voor Windows 7 gaan. Zelf heb ik jaren met XP gewerkt en nu sinds een paar maanden met Windows 7 (64-bit) en nog nimmer last gehad van vastlopers of andere rare dingen. Heerlijk OS!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ikzelf heb Windows XP en ondervindt nooit problemen...
heb nog een aardige link voor je waar je misschien iets aan hebt...dat staat boordevol vragen-advies-gratis downloads enz...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Windows 7 ultimate

Echt vet deze versie

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vista business zou ik installeren dat is de meest stabiele versie met veel netwerkmogelijkheden. En anders Windows 7, maar als dat de standaardversie is kleed je het systeem wel behoorlijk uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt er een beetje aan welke versie van Windows 7 je hebt. Als dat een beetje een complete versie is dan zou ik die installeren. Windows 7 is de nieuwste versie en ondersteunt daarmee de modernste technologie (zoals SSD harde schijven). Zelf werk ik ook met Windows 7 en daar ben ik zeker tevreden over (al heb ik onlangs wel UAC uitgeschakeld en Emerge Desktop + ObjectDock weer geïnstalleerd).

Windows XP heb ik overigens nog op een andere computer draaien en dat is ook een prima versie. Alleen zal Microsoft die toch eens gaan uitfaseren en niet meer ondersteunen. Maar dat duurt nog wel een paar jaar. Toch zul je zien dat er weinig nieuws voor Windows XP wordt ontwikkeld en dat alle nieuwe ontwikkeling op basis van Windows 7 (en Windows 8) zal gebeuren.

Windows Vista zie ik als een fout van Microsoft. Die is zo uitgebracht omdat de markt vond dat er toch maar eens een versie van "Windows Longhorn" uit moest komen.

Daarom hebben ze uiteindelijk een soort half-klare versie op de markt gebracht. Vervolgens kun je dat met wat servicepacks wel oplappen en misschien is het nu wel werkbaar, maar het blijft toch jammer.

Daarom is het goed om te zien dat Microsoft op een gegeven moment met Windows 7 kwam. Daarmee kan de Vista-historie snel worden vergeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
windows 7. De ondersteuning van XP is aflopend, dat heeft consequenties voor de stabiliteit (geen patches en updates meer). Performance en stabiliteit van vista en w7 is vergelijkbaar (lichte voorkeur voor 7 mbt performance). Echter w7 is hot en zal meer gebruikers krijgen dan vista. Meer gebruikers houd in dat er meer mensen sneller fouten zullen ontdekken en dat microsoft ook sneller de fouten zal oplossen. De keuze is eenvoudig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou persoonlijk voor windows XP, aangezien dit systeem redelijk stabiel is.
Ook is het een slag duidelijker en gebruikers vriendelijker dan vista en 7