klopt het dat padnamen niet langer mogen zijn dan 255 tekens?

ik heb bij een backupprogramma het probleem dat sommige bestanden niet opgeslagen worden, lijkt hieraan te liggen. wat is een oplossing daarvoor?

Toegevoegd na 1 uur:
het is mij niet helemaal duidelijk wat ik moet doen. ik wil op een externe HD (of SSD) regelmatig backups maken. kan ik die omzetting dan automatisch doen?
als ik backup maak met backup van windows (dus een systeembackup) heb ik het probleem niet, hoe kan dat dan>

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Met een systeembackup maak je een soort ”digitale foto” van je harde schijf. Bij het terugzetten worden alle gegevens in één keer weer teruggezet. Je kunt met een systeembackup dan ook niet één bestandje terughalen, het is alles of niets.
Met een gewoon backupprogramma kan dit wel. Weet je hoeveel je van die lange padnamen hebt?
En wat is de structuur?
C:\pad1\pad2\pad3….\pad100\bestandsnaam, waarbij onder pad1 en pad 2 ook nog bestanden staan?
Of meer
C: \lange padnaam\pad2\bestandsnaam En hoeveel werk zou het zijn alle lange padnamen te hernoemen?
SimonV
10 jaar geleden
Wellicht helpt Path Scanner hier bij: http://www.shivaranjan.com/2008/09/18/find-out-files-and-folder-with-long-path-names-in-windows/

Het beste antwoord

Ja, dat klopt. M.b.v. het dos-commando "subst" kun je dit probleem oplossen.
Je kunt een specifiek pad mappen naar een virtueeel station met de Windows Command Prompt (Start> Alle programma's> Opdrachtprompt) en het subst commando. De opdracht syntax is als volgt:
SUBST [drive1: [drive2:]pad]

drive1: Specificeert het virtuele station waar je het pad naar wilt mappen

[drive2:]pad Specificeert het (fysieke) station en pad dat je wilt associëren met het virtuele schijfstation.

Het mappen m.b.v. subst naar een virtueel station blijft geldig tot je je pc opnieuw hebt opgestart (of je het beëindigt met 'SUBST drive1: /D' )
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
De vraag is hoe je automatisch backups maakt van bestanden met lange padnamen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
er is maar een antwoord, dus dat ik ook het beste. maar het wel fout. inmiddels draait er software die WEL met meer dan 255 tekens om kan gaan, oudere niet-windowssoftware is idd beperkt tot 255 tekens.