Hoe weet ik hoeveel Ghz ik nodig heb bij aankoop van een nieuwe smartphone?

Ik wil een smartphone kopen en zie vaak een hoge kloksnelheid bij verschillende smartphones, bijvoorbeeld bij de samsung galaxy s5 (2,5 Ghz). Ik vraag mij af of ik deze wel nodig heb en of ik dit wel volledig zou gebruiken. Heb je die 2,5 Ghz nodig of merk je geen verschil met 1,5 Ghz? Ik zit regelmatig op whatsapp, internet, mail, youtube, facebook en gebruik ook vaak mijn camera. Wat heb ik nodig??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (3)

2,5 GHz zijn vaak echte snelheids-beesten, voor intensief gebruik en zo snel als de bliksem! Voor matig, redelijk gebruik adviseer ik een dual-core 1,5 GHz processor! Heb ik ook ongeveer! Gaat redelijk vlotjes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De Sony Experia Z is een high end telefoon die kan ik je zeker aanraden!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja klopt wat kees52 zegt! De Xperia Z is een echte krachtpatser!
Het gaat niet echt om het aantal Gigahertz, maar ook aan het aantal processorkernen. Ook vertelt de processor lang niet alles over de snelheid van de telefoon, neem als voorbeeld de iPhones (1,3 GHz), terwijl de nieuwste wel in de top behoren qua prestaties. Maar als ik je eisen bekijk; dan zie ik dat je geen snelheidsduivel nodig hebt. Een dual-core 1,3 GHz lijkt me meer dan voldoende.

Toegevoegd na 13 minuten:
Een dual-core 1,3 GHz op Android is voldoende voor je eisen. Ik denk dat ik je de volgende telefoons kan aanraden:

Prijs onder de 200 euro:
- Motorola Moto G
Specificaties:
SoC (System-on-a-chip) Qualcomm Snapdragon 400
Aantal cores Quad Core
Processorsnelheid 1,2GHz
Werkgeheugen 1GB

- Samsung Galaxy S III mini
Specificaties:
NovaThor U8500
Aantal cores Dual Core
Processorsnelheid 1GHz
Werkgeheugen 1GB

- Acer Liquid E2
Specificaties:
MediaTek MT6589
Aantal cores Quad Core
Processorsnelheid 1,2GHz
Werkgeheugen 1,024GB
Opslaggeheugen 4GB

Prijs onder de 400 euro:

- Product Samsung Galaxy S4
Specificaties:
Qualcomm Snapdragon 600 (APQ8064T)
Aantal cores Quad Core
Processorsnelheid 1,9GHz
Werkgeheugen 2GB
Opslaggeheugen 16GB

- Samsung Galaxy S III
Specificaties:
Samsung Exynos 4 Quad
Aantal cores Quad Core
Processorsnelheid 1,4GHz
Werkgeheugen 1GB
Opslaggeheugen 16GB

-
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat weet je niet.

Simpelweg omdat het gewoon verkoopstruucjes zijn. Een 2 GHz processor met de ene architectuur of van de ene fabrikant zal namelijk helemaal anders presteren dan een 2 GHz processor met een andere architectuur of van een andere fabrikant.

Staar je hier dus niet blind op. Ik heb in m'n phablet een 1,5 GHz quadcore zitten. Dat beestje werkt erg vlot en spaart toch mijn accu zodat deze een week meegaat.

Dus als je accuduur belangrijk vindt geef dan een seintje.

Maar misschien vind je de schermgrootte belangrijker of de prijs of de kleur of de communicatieopties , ...

Richt je dus op de andere eigenschappen. Die zullen veel meer invloed hebben op je smartphonebeleving.